تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

نکاتی که قبل از انتخاب تور گردشگری باید به آن توجه کرد

اولین قدم برای انتخاب تور گردشگری برای متقاضی، مشخص کردن هدف از مسافرت و مقصد آن است. هدف‌های مختلفی مانند: مردم شناسی، طبیعت گردی، پرنده نگاری، سفرهای علمی، بازدید از حیات وحش، بازدید از آثار تاریخی و … برای سفرهای توریستی وجود دارد.

باتوجه به هریک از این اهداف می‌توان بهترین مقصد و بهترین زمان سفر را انتخاب کرد. بعد از این که تمام این موارد مشخص شد و به تصمیم قطعی رسیدید، می‌توانید شرایط تورهای مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

 چگونه بهترین تور گردشگری را انتخاب کنیم؟

بعد از مشخص شدن هدف از مسافرت و انتخاب مقصد، باید بهترین تور گردشگری را انتخاب کرده و سفری باکیفیت را برای خود و همسفران رقم بزنید.

اولین قدم برای انتخاب بهترین تور گردشگری این است که لیستی از آژانس‌ها و تورها تهیه کرده و اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها را تهیه نمایید. با این کار اطلاعات دقیقی از انواع تورها خواهید داشت و باتوجه به شرایط و بودجه‌ای که برای سفر خود تعیین کرده‌اید می‌توانید هریک از آن‌ها را انتخاب کنید.

جزئیات خدماتی که تورها ارائه می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و بصورت کامل باید بررسی شود. دانستن قیمت نهایی تور کافی نیست و باید بررسی کنید که به ازای هریک از خدمات، بایذ چه مقدار هزینه پرداخت کنید.

تعداد وعده‌های غذایی، هتل‌ها و ویژگی موقعیتی و کیفیتی آن‌ها، نوع ترانسفر، پرواز، ورودیه‌ها و بازدیدها همگی اطلاعاتی است که باید از آژانس مسافرتی مربوطه دریافت نمایید و باتوجه به آن تور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر توریستی است. فرقی نمی‌کند با چه هدفی و به چه مقصدی سفر می‌کنید، تورهای گردشگری موظف هستند تا شما را بیمه کنند. اطلاعات دقیق در مورد بیمه و خدماتی که ارائه می‌دهند می‌تواند سفر بی‌دغدغه‌ای را برای شما به ارمغان آورد.

 

 

کسب اطلاعات مربوط به همسفران

کسب اطلاعات مربوط به همسفران و دانستن بازه سنی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری داشته باشید. در سفرهای گروهی گشت‌ها با گروه و همزمان انجام می‌شود و داشتن اطلاعات کلی در مورد همسفرها می‌تواند در روند سفر به شما کمک کند.

تعداد همسفران از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش از سفر از  تعداد مسافران اطلاع کسب کنید؛ چرا که تعداد مسافر در کیفیت برگزاری تور بسیار تاثیر گذار است.

دریافت برنامه سفر

هر تور گردشگری برای سفر خود برنامه‌ای دقیق دارد و باتوجه به آن، سفر را مدیریت می‌کند. شما نیز باید از این برنامه آگاه باشید تا در طول سفر برای خود برنامه ریزی کرده و باتوجه به برنامه تیم، بیشترین لذت را از سفر ببرید.

همچنین اطلاع از برنامه سفر این امکان را به شما می‌دهد که به طور دقیق از گشت‌هایی که قرار است انجام شود اطلاع داشته باشید. چرا که ممکن از مقصدی برای شما بسیار جذاب باشد و تور آن را ارائه ندهد پس باید از قبل بدانید که تور چه برنامه‌ای برای گشت و وعده‌های غذایی دارد. همچنین می‌توانید باتوجه به برنامه ریزی و هزینه برآورد شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

اطلاعات لازم برای سفر خارجی

دریافت ویزا برای سفرهای خارجی لازم است و باید از خدماتی که تور گردشگری در این زمینه ارائه می‌دهد، آگاه باشید. ایرانیان برای مسافرت به برخی از کشورها نیاز به ویزا ندارند. برای اطلاع از شرایط ویزا ابتدا باید مقصد خود را مشخص نمایید. در ادامه ویزا برخی از کشورهای پرطرفدار برای سفرهای توریستی را بررسی می‌کنیم.

سفر توریستی به کشورهای اروپا

برای سفر به کشورهای اروپایی با ویزا نیاز به دریافت ویزا توریستی شینگن است. پیچیدگی سفر توریستی به کشورهایی که از ایرانیان ویزا می‌خواهند بیشتر است و باید پروسه دریافت ویزا طی شود. مدارکی که برای اخذ ویزا توریستی به اروپا لازم است عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک اشتغال به کار
  • فرم تقاضا ویزا
  • رزرو بلیت رفت و برگشت
  • رزرو هتل
  • تمکن مالی
  • بیمه نامه مسافرتی

آژانس‌های مسافرتی با دریافت مدارک مورد نیاز مراحل اخذ ویزا را برای متقاضی سفر توریستی به کشورهای اروپایی انجام می‌دهند.

کشورهایی مانند: ترکیه، گرجستان و کوزوو در قاره اروپا قرار دارند و برای سفر توریستی به این کشورها نیازی به دریافت ویزا نیست.

سفر توریستی به کشورهای آسیایی

ایرانیان برای سفر توریستی به برخی از کشورهای آسیایی نیاز به ویزا ندارند و برخی دیگر در مرز ویزا را صادر می‌کنند و لازم به دریافت ویزا قبل از سفر است. برای سفر به تعدادی از کشورهای نیاز است که پیش از سفر ویزا دریافت کنید.

کشورهای آسیایی بدون نیاز به ویزا توریستی: کردستان عراق، مالدیو، مالزی، عمان و سریلانکا

کشورهای آسیایی که در مرز ویزا توریستی صادر می‌کنند عبارتند از: ارمنستان، آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، لائوس، ماکائو، نپال، تیمور شرقی و سوریه

 

 

سفر توریستی به کشورهای آفریقایی

مسافرت به برخی کشورهای آفریقایی نیز مانند کشورهای آسیایی است و نیاز به ویزا ندارند، برای سفر به تعدادی از آن‌ها پیش از مسافرت باید ویزا و دریافت کرد و بعضی از کشورها نیز در مرز ویزا صادر می‌کنند. آژانس‌های مسافرتی و گردشگری در مسیر دریافت ویزا همراه شما هستند و شما با ارائه مدارک مورد نیاز، می‌توانید دریافت ویزا را به آژانس مسافرتی بسپارید.

کشورهای آفریقایی که بدون دریافت ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد عبارتند از: مهوری دموکراتیک کنگو، سیشل

کشورهای آفریقایی مانند :  کیپ ورد، کومور، جیبوتی، کنیا، ماداگاسکار، موزامبیک، تانزانیا، توگو و اوگاندا در مرز ویزا صادر می‌کنند.

سفر توریستی به کشورهای قاره آمریکا

سفر توریستی به کشورهای آمریکایی و دریافت ویزا مانند سایر کشورهایی که گفته شد است. کشورهایی چون: بولیوی، کاستاریکا، دومینیکا، اکوادور، گویان، هائیتی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، اقیانوسیه برای سفر توریستی و گردشگری نیاز به ویزا ندارند.

کشورهایی مانند: جزایر کوک، نیووی، پالائو، ساموآ، تووالو، ایالات فدرال میکرونزی ویزا گردشگری در مرز برای مسافران صادر می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *