تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

موفق‌ترین و ثروتمندترین ایرانیان ساکن خارج چه کسانی هستند؟

ایرانیان زیادی با مهاجرت به خارج از کشور توانسته‌اند لقب موفق‌ترین افراد را کسب کنند. این افراد کسانی هستند که از این فرصت بهترین استفاده را کرده و توانسته‌اند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

شناخت این افراد و مسیر موفقیت آن‌ها باعث ایجاد انگیزه و هدف در فرد می شود چرا که خواندن زندگینامه افراد موفق یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها برای ایجاد انگیزه است.

در این مقاله افراد موفقی که خارج از ایران زندگی می‌کنند و توانسته‌اند اتفاقات بزرگی را در جهان و حوزه کاری خود رقم بزنند، معرفی می‌کنیم.

 

 

پروفسور مجید سمیعی پزشک و جراح مغز

نام پروفسور مجید سمیعی حتما به گوشتان خورده است. او در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. او جزو موفق‌ترین افراد ایرانی است که صدها مقاله تخصصی و ۱۷ جلد کتاب نوشته است.

مجید سمیعی در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ آلمان در رشته زیست شناسی و پزشکی تحصیل کرد و سپس در زمینه تخصص جراحی مغز و اعصاب تحت نظر کورت شورمن ادامه تحصیل داد. او توانست در سال ۱۳۴۹ مدرک تخصص خود را دریافت کند. پروفسور مجید سمیعی بنیانگذار بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر آلمان است و در حال حاضر ریاست این بیمارستان برعهده ایشان است.

 

 

 

انوشه انصاری فضانورد ایرانی

انوشه انصاری اولین بانو ایرانی است که به فضا سفر کرد. او در سال ۱۳۴۵ در مشهد متولد شد و در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل کرد. انوشه انصاری مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه جورج میسون و کارشناسی ارشد را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد.

این بانو نخبه ایرانی چهارمین نفری بود که هزینه سفر فضایی خود را پرداخت کرد و به عنوان اولین زن فضانورد ایرانی شناخته شد. او توانست جایزه پیشگام فضا را در سال ۲۰۱۵ از جامعه ملی فضای آمریکا دریافت کند.

 

فرزاد ناظم نخبه ایرانی ساکن آمریکا

فرزاد ناظم نخبه ایرانی در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. او دیپلم خود را از دبیرستان البرز دریافت کرد و سپس در دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل شد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد توانست در شرکت‌هایی چونSYDIS  و  Rolmمشغول به کار شود.

فرزاد ناظم به مدت ۱۱ سال مدیر فنی شرکت یاهو بود و در سال ۱۳۸۶ با اختیار خود از این شرکت بیرون آمد. فرزاد ناظم یکی از ثروتمندترین افراد ایالت متحده آمریکا معرفی شده است.

 

 

فیروز نادری کارمند عالی رتبه ناسا

فیروز نادری کارمند عالی رتبه ناسا در سال ۱۳۲۵ در شیراز متولد شد. او در رشته مهندسی برق کشور آمریکا تحصیل کرد و پس از گذراندن دکترا به ایران بازگشت. فیروز نادری بعد از چند سال فعالیت در ایران و گذراندن دوره سربازی از سمت ناسا دعوت به کار شد.

فیروز نادری جزو یکی از کارمندان عالی رتبه ناسا و به عنوان موفق‌ترین فرد ایرانی شناخته شد. ناسا برای تقدیر و تشکر از فعالیت‌های تاثیرگذار فیروز نادری، نام او را بر یکی از سیاره‌های منظومه شمسی گذاشت.

 

 

امید کردستان موفق‌ترین کارمند گوگل

امید کردستان یکی از موفق‌ترین کارمندهای گوگل در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران متولد شده است. او یکی دیگر از موفق‌ترین ایرانیان ساکن خارج است. امید کردستان در سن ۱۶ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته مهدسی برق ادامه تحصیل داد. این نخبه ایرانی از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد و توانست در شرکت‌های بزرگی چون نت اسکیپ، وودافون و شرکت گوگل مشغول به کار شود.

امید کردستان جزو اولین نفراتی بود که در شرکت گوگل استخدام شد. او بیشتر سرمایه خود را از سهام گوگل و کار در این شرکت بدست آورد.

 

جواد خاکی معاون ارشد مایکروسافت

جواد خاکی از نخبه‌های ایرانی است که در رشته نرم افزار و زیر شاخه طراحی سخت افزار و نرم تحصیل کرده است. جواد خاکی معاون ارشد مایکروسافت یکی از موفق‌ترین افراد ایرانی ساکن خارج است. او یکی از مدیران شرکت مایکروسافت بوده که حدود ۷۰۰ کارمند زیر نظر او  در این شرکت کار می‌کنند.

 

مینو اخترزند استاندار سوئد

مینو اختر زند از موفق‌ترین زنان ایرانی ساکن خارج است. او در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از موسسه سلطنتی فناوری استکهلم است. مینو اختر زند، این نخبه ایرانی سمت‌هایی چون: مدیر عامل شرکت تولید انرژی واتسواتن فال، مدیر کل شورای استانی کار در شهر اوپسالا سوئد و مدیرعامل شرکت راه‌آهن سوئد داشته است.

از مهم‌ترین فعالیت‌های مینو اخترزند عضویت در هیئت رئیسه دانشگاه سودرتورن است. او از سال ۲۰۱۰ به عنوان استاندار یونشوپینگ سوئد فعالیت کرد.

 

 

سینا تمدن قائم مقام مدیرعامل اپل استور

سینا تمدن در سال ۱۳۳۵ در تبریز متولد شد. او در دانشگاه پردیو آمریکا تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۷ توسط استیوجابز در شرکت اپل استخدام شد. او موفقیت‌های زیادی در این شرکت کسب کرد و توانست مدیر عامل بخش برنامه‌های کاربردی شرکت اپل شود.

 

 

بیژن پاکزاد از موفق‌ترین طراحان لباس

بیژن پاکزاد در سن ۲۳ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته طراحی لباس تحصیل کرد. او در زمینه طراحی لباس فعالیت کرد و توانست مشتریان زیادی جذب کند. بیژن پاکزاد در تولید و فروش پیشرفت کرد و برند بیژن را راه اندازی نمود.

او در سال ۱۹۷۹ توسط مجله ونتی به عنوان یکی از شیک پوش‌ترین افراد جهان انتخاب شد. بیژن پاکزاد در زمینه طراحی و تولید لباس مردانه پیشرفت بسیاری داشت و برای افراد چون: باراک اوباما، جرج دبلیو بوش، رونالد ریگان، ولادمیر پوتین، فرانک سیناترا، کری گرانت، جان کری و آرنولد شوارتزنگر لباس طراحی کرد.

بعد از این موفقیت به تولیدات عطر و ادکلن پرداخت و در سال ۱۹۷۶ فروشگاه خود را در بورلی هیلز راه اندازی کرد. بیژن پاکزاد علاوه بر موفقیت‌هایی که در حوزه طراحی لباس داشت توانست جایزه موفق ترین عطر مردانه و بهترین پکیج عطر زنانه را نیز دریافت کند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *