تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

تحصیل پزشکی در دانشگاه های بین المللی

تحصیل پزشکی در دانشگاه های بین المللی فرصتی عالی برای یادگیری و تجربه کسب کردن است. دانشگاه های بین المللی برای دانشجویان خارجی فرصتی فراهم می کنند تا در یک محیط بین المللی و با استفاده از تجربیات و دانش متخصصان بین المللی، به عنوان پزشک آموزش دیده و مجهز به دانش و مهارت های لازم برای پاسخ به نیازهای جامعه، بازگردند.

بسیاری از دانشگاه های بین المللی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، فرانسه و آلمان، برنامه های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این برنامه ها شامل دوره های مختلفی هستند، از جمله پیش دوره های زبان، دوره های پایه و دوره های تخصصی.

 

علاوه بر این، دانشجویان پزشکی در دانشگاه های بین المللی می توانند از تجهیزات پزشکی بروز و فناوری های پیشرفته استفاده کنند و با تیم های بین المللی از پزشکان و پژوهشگران همکاری کنند. همچنین، دانشجویان می توانند از تجربیات بین المللی در حوزه پزشکی بهره مند شوند و در جهانی تر شدن آموزش و پژوهش در این رشته نقش بسزایی دارند.

با این حال، تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های بین المللی، مشکلات  و چالشهای خاص خود را دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1- هزینه‌های بالا:

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی در رشته پزشکی، هزینه‌های بالای تحصیل است. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر از اقتصاد خانواده‌شان و یا تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند. هزینه‌های مرتبط با محل اقامت، هزینه‌های آموزشی، هزینه‌های تجهیزات پزشکی و غیره، به عنوان مثال، در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار بالا است.

 

2- ترجیح دادن دانشجویان داخلی:

دانشگاه‌های بین‌المللی برای افزایش درآمد خود می‌توانند دانشجویان داخلی را بیشتر از دانشجویان خارجی قبول کنند. همچنین در برخی کشورها، مانند کانادا، قانونی وجود دارد که به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد قبولی دانشجویان خارجی تصمیم‌گیری کنند.

 

3- مشکلات فرهنگی:

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی با مشکلات فرهنگی مواجه می‌شوند. زبان محل تحصیل، فرهنگ و رفتارهای متفاوت، آداب و رسوم متفاوت و غیره، مشکلاتی هستند که ممکن است باعث دشواری‌هایی برای دانشجویان خارجی شوند.

 

4- سختی در گرفتن مجوزهای پزشکی:

گرفتن مجوزهای پزشکی برای فارغ التحصیلان پزشکی در دانشگاه های بین المللی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. این مشکلات ممکن است به دلیل تفاوت‌های قوانین و مقررات پزشکی در کشور مبدأ و مقصد باشد. همچنین، زمان گرفتن مجوزهای پزشکی نیز می‌تواند مدت زمان طولانی و پیچیده‌ای باشد. به طور مثال، در برخی کشورها، برای گرفتن مجوز پزشکی، باید به طور دقیق دوره آموزشی مشخصی را دریافت کرده و آزمون‌های مشخصی را پشت سر بگذارید.

 

به علاوه، برای تمرین به عنوان پزشک در کشور مقصد، شاید نیاز باشد تا یک دوره تعلیمی یا آزمون جداگانه را به پایان برسانید. در برخی موارد، ممکن است این دوره تعلیمی یا آزمون، هزینه‌های بالایی داشته باشد.

از دیگر مشکلاتی که در این زمینه ممکن است وجود داشته باشد، ممکن است مسائلی مانند نیاز به مدارک و مستندات اضافی، ترجمه مستندات به زبان مقصد، وضعیت پرونده اقامتی و ویزای تحصیلی و غیره باشد.

با گروه مهاجرتی متالب در تلاشیم تا رویای شما در تحصیل پزشکی در دانشگاه های بین المللی را به واقعیت تبدیل کنیم. با داشتن تجربه و مهارت لازم در این زمینه، توانایی را داریم تا شما را در تمامی مراحل از انتخاب دانشگاه تا اخذ مجوزهای پزشکی راهنمایی کنیم.

 

با این حال و با توجه به تمامی سختی ها و مشکلات موجود ما در گروه مهاجرتی پایا با تکیه بر تجربه و دانش فنی کارشناسان خود، بستر مناسبی را برای مشاوره و راهنمایی شما در راستای اخذ ویزای تحصیلی در بهترین دانشگاه های بین المللی و همچنین اخذ مجوزهای پزشکی لازم پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی را فراهم می‌کنیم.

همچنین در این بستر، با کمک اساتید و دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های برتر جهان، شما را با مهارت های مورد نیاز در این حوزه آشنا می‌کنیم.

با ما به سمت رویای تحصیل پزشکی در دانشگاه های بین المللی قدم بردارید و از فرصت هایی که با تحصیل در این رشته در سراسر جهان در پیش دارید بهره‌مند شوید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام