تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

تفاوت گرین کارت با تابعیت آمریکا چیست؟

گرین کارت و تابعیت هر دو برای زندگی طولانی مدت از سمت دولت آمریکا صادر می‌شود. اما قوانین گرین کارت و تابعیت آمریکا با یکدگیر متفاوت است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و قوانین هر یک از آن‌ها، نحوه دریافت، معایب و مزیت‌های آن می‌پردازیم.

 

تفاوت گرین کارت با تابعیت

تمام افرادی که گرین کارت و تابعیت آمریکا را دارند، می‌توانند در این کشور زندگی کرده و کار کنند. گرین کارت دارای اعتبار است و دارندگان گرین کارت تا زمانی می‌توانند در آمریکا زندگی و کار کنند که کارت سبز آن‌ها اعتبار داشته باشد و مرتکب جرم نشده باشند.

اولین قدم برای فرد مهاجر دریافت اقامت دائم قانونی آن کشور است. افراد بعد از دریافت اقامت دائم می‌توانند برای همیشه در این کشور زندگی کرده و کار کنند. کسانی که می‌خواهند اقامت دائم آمریکا  و گرین کارت این کشور را دریافت کنند، باید یک حامی مانند: همسر، خانواده و یا کارفرما داشته باشند. البته کسانی که از طریق لاتاری اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده‌اند می‌توانند گرین کارت این کشور را نیز داشته باشند. در مواقعی با داشتن کارت سبز و چند سال زندگی در این کشور می‌تواند تابعیت آمریکا را دریافت کند.

فرزند خانواده‌ای که توانسته از راه‌های قانونی تابعیت آمریکا را دریافت کند، بدون هیچ پیش نیازی تابع آمریکا خواهد بود.

یکی از روش‌های اخذ تابعیت کشور آمریکا که نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد، عضویت در ارتش این کشور است.

در ادامه ویژگی‌ها و مزیت‌های تابعیت و گرین کارت آمریکا را بررسی می‌کنیم.

 

 

ویژگی‌ها و حقوق گرین کارت آمریکا

اگر فرد متاهلی اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده باشد، می‌تواند برای همسر و فرزندان مجرد خود نیز اقدام به دریافت ویزا کند. همچنین آن‌ها می‌توانند خانه مورد نظرشان را خریداری و یا اجاره کنند. فرد با داشتن گرین کارت آمریکا می‌تواند در این کشور تحصیل کند. باز کردن حساب بانکی و دریافت گواهینامه رانندگی از حقوق افرادی است که اقامت دائم آمریکا را دارند.

آمریکا مزایای پزشکی و درآمدهای مکمل برای شهروندان خود در نظر می‌گیرد که دارندگان گرین کارت نیز می‌توانند از این امتیازها استفاده کنند.

کسانی که گرین کارت آمریکا را دارند می‌توانند از کشور خارج شده و سفر کنند. اما باید توجه داشته باشید که عدم حضور آن‌ها در آمریکا باید کمتر از یکسال باشد چرا که گرین کارت آن‌ها باطل می‌شود.

 

ویژگی‌ها و حقوق تابعیت آمریکا

افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند می‌توانند اقدام به دریافت تابعیت این کشور کرده و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. تابع آمریکا حق رای دارد و می‌تواند در انتخابات شرکت کند. داشتن تابعیت آمریکا این امکان را می‌دهد که فرد برای خانواده و اقوام خود درخواست ویزا و زندگی در آمریکا را بدهد. همچنین دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خیلی سریع انجام می‌شود.

آن‌ها پاسپورت آمریکایی خواهند داشت و چون پاسپورت این کشور بسیار معتبر است، می‌توانند به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

از مزیت‌های تابعیت آمریکا این است که دولت نمی‌تواند فرد را از کشور بیرون کند. همچنین شخص از تمام مزیت‌ها و حقوق شهروندی برخوردار خواهد بود. بسیاری از کمک هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های تحصیلی مخصوص به شهروندان و کسانی است که تابعیت این کشور را دارند.

کسانی که دارای تابعیت آمریکا هستند مانند افرادی که گرین کارت این کشور را دارند اجازه خرید و اجاره ملک دارند.

پیوستن به ارتش آمریکا در صورت نیاز، یکی از وظایف افرادی است که تابعیت این کشور را دارند.

 

دریافت گرین کارت چگونه است؟

تا به اینجا با حقوق و قوانین دارندگان گرین کارت آشنا شدیم. برای دریافت گرین کارت نیز نیاز به داشتن شرایط مجاز فرد و ارائه مدارک است. راه‌های مختلفی برای دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارد، که عبارتند از:

  • از طریق خانواده
  • از سمت کارفرما
  • شرایط خاص
  • پناهندگی
  • برد در لاتاری

 

همانطور که قبل‌تر گفته شد، برای دریافت گرین کارت وجود حامی لازم است. این حامی‌ می‌تواند خانواده و یا کارفرما باشد. اگر خانم یا آقایی تابعیت این کشور را داشته باشد می‌تواند برای دریافت گرین کارت همسر و فرزندان خود اقدام کند.

اگر فرد کارفرما داشته باشد می‌تواند توسط او اقامت دائم آمریکا را دریافت کند.

برد در لاتاری منجر به دریافت گرین کارت آمریکا خواهد شد. همچنین افرادی که در آمریکا پناهنده می‌شوند و به مدت یک سال به عنوان پناهنده در این کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند گرین کارت آمریکا را دریافت نمایند.

داشتن شرایط خاص فردی و محیط زندگی این امکان را به فرد می‌دهد که گرین کارت آمریکا را اخذ نمایند.

 

راه‌های دریافت تابعیت آمریکا

  1. دریافت تابعیت آمریکا نیاز به زندگی در آمریکا حداقل به مدت پنج سال و داشتن گرین کارت این کشور دارد.
  2. فرزندی که والدین او تابعیت آمریکا را داشته باشند، تابعیت این کشور را بدون هیچ پیش نیازی دریافت می‌کند.
  3. سن بالای 18 سال، مهارت  زبان انگلیسی و رعایت قوانین کشور از اصلی‌ترین ویژگی‌های فردی برای دریافت تابعیت آمریکا است.
  4. فرد باید حداقل پنج سال در آمریکا زندگی کرده باشد و حداقل باید 30 ماه را در کشور بوده باشد.
  5.  فرد باید به مدت سه ماه در ایالتی که از آنجا درخواست تابعیت را ارسال کرده، زندگی کرده باشد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام