تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

روش‌های غیرقانونی مهاجرت چیست و چه معایبی دارد؟

 

روش‌های غیرقانونی مهاجرت آثار و نتایج بسیار دردناکی دارد. متاسفانه افرادی که قصد مهاجرت دارند فکر می‌کنند روش‌های قانونی سخت است و هزینه زیادی برایشان دارد به همین دلیل مهاجرت غیرقانونی را انتخاب می‌کنند و جان خود را به خطر می اندازند. بیشتر حجم مهاجرت غیرقانونی مهاجرت از کشورهای فقیر به کشورهای توسعه یافته ثروتمند است. این افراد برای رهایی از شرایط دردناک و نامناسب کشور خود هر کاری می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند، غافل از اینکه بسیاری از این افراد زمانی که به خاک کشور مقصد می‌رسند دستگیر شده و به کشور خود دیپورت می‌شوند.

بسیاری از افرادی که تصمیم به مهاجرت غیرقانونی می‌گیرند با کمک افرادی که قاچاق انسان می‌کنند، از راه‌های زمینی و دریایی به سمت کشور مقصد می‌روند. بسیاری از آن‌ها در مسیر از گشنگی، تشنگی و بروز بلایای طبیعی جان خود را از دست می‌دهند.

پناهندگی یکی از روش‌های غیرقانونی مهاجرت است که افراد برای رهایی از جنگ، فقر، مشکلات سیاسی، بلایای طبیعی، تفاوت‌های شخصیتی و جنسیتی آن را انتخاب می‌کنند.

پناهندگی یکی از روش‌های غیرقانونی مهاجرت

همانطور که بالاتر هم گفته شد افراد برای رهایی از شرایط سخت زندگی در کشور خود تصمیم به پناهندگی می‌گیرند. آن‌ها مهاجرت غیر قانونی را می‌پذیرند چون به دلیل شرایطی که دارند نمی‌توانند از مهاجرت قانونی استفاده کنند. همچنین بسیاری از متقاضیان پناهندگی فکر می‌کنند اگر از روش‌های قانونی استفاده کنند، زمان زیادی باید بگذرانند و برای سرعت بخشیدن آن، روش پرخطر را انتخاب می‌کنند. در ادامه ویژگی‌ها و معایب پناهندگی را بررسی می‎‌کنیم.

هزینه زیاد پناهندگی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، پناهندگی هزینه زیادی را در بر دارد. متاسفانه در مواقعی با پرداخت هزینه پناهندگی به افراد سودجو و کلاهبردار افراد ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. افراد و مجموعه‌هایی هستند که برای دریافت پول، افراد را به پناهندگی ترغیب کرده و از آن‌ها پول‌های زیادی می‌گیرند.

 

 

زندگی در کمپ پناهندگی

اولین قدم برای حضور و اقامت در کشور مقصد، اثبات دلیل پناهندگی است. این موضوع پروسه‌ای بسیار زمان بر و پر ریسک بوده که در این مدت متقاضی باید در کمپ‌های پناهندگی زندگی کند. زندگی در این کمپ‌ها بسیار سخت و دشوار است. باید با افرادی که هیچ شناختی از آن‌ها ندارید و هر کدام از کشوری آمده‌اند، زندگی کنید. در کمپ‌های پناهندگی آسیب‌های روانی و جسمی بسیاری به فرد وارد می‌شود که جبران آن‌ها بسیار سخت و در مواقعی غیر ممکن است.

خطرات ناشی از پناهندگی

پناهندگی مانند هر روش مهاجرت غیرقانونی دیگری خطرات بسیاری دارد. مسیرهای پناهندگی مسیرهای غیرمتعارف است و بخش زیادی از این خطرها در مسیر است که جان فرد را در خطر می‌اندازد. خروج از کشور و رسیدن به کشور مقصد روزها و حتی ماه‌ها زمان می‌برد. در مسیرهای غیرقانونی از کشتی‌های باربری، کامیون‌ها، کانتینر و قایق‌ها استفاده می‌شود که بسیاری از افراد در طول این مسیر طاقت فرسا بر اثر خفگی، گرسنگی، غرق شدگی و … جان خود را از دست می‌دهند.

آسیب‌های روانی و جسمی که در طول مسیر توسط قاچاقچی‌های انسان به زنان و کودکان وارد می‌شود، آسیب‌ها جبران ناپذیری است.

عدم بازگشت به وطن

در این پروسه سخت و دردناک تنها عده‌ای هستند که جان سالم به در می‌برند و به کشور مقصد می‌رسند. از بین آن‌ها معدود افرادی توسط دولت کشور پذیرفته شده و می‌توانند در آن کشور اقامت داشته باشند. اما این افراد امکان بازگشت به کشور خود را نخواهند داشت و برای همیشه از خانواده و وطن خود، دور خواهند ماند. چرا که اصلی‌ترین دلیل آن‌ها برای پناهندگی رهایی از شرایط سخت و طاقت فرسا کشورشان است. به همین منظور دولت کشور مقصد برای آنکه فرد اثبات کند مجبور به ترک خاک بوده اجازه بازگشت و سفر به کشور مبدا را به او نمی‌دهد.

 

 

قاچاق انسان چیست و چه معایبی دارد؟

قاچاق انسان در همه جای دنیا و در تمام قوانین ممنوع است. این روش از مهاجرت بسیار پرخطر است و اثرات جبران ناپذیری به همراه دارد. مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان از طریق‌ راه‌های دریایی نسبت به سایر راه‌ها بیشتر است. افراد از کشورهای جهان سوم به کشورهای توسعه یافته و مدرن قاچاق می‌شوند و این راه پرخطر را برای خروج از کشور خود انتخاب می‌کنند.

قاچاقچی‌های انسان پول‌های بسیاری می‌گیرند و در برابر متقاضی هیچ تعهدی ندارد. بسیاری از قاچاقچی‌ها پول را از افراد می‌گیرند ولی دراقبال آن کاری برای فرد انجام نمی‌دهند.

بسیاری از مهاجران جان خود را در این مسیر پرخطر از دست می‌دهند و در دریاها و بیابان‌ها رها می‌شوند. این روش‌ از مهاجرت بدترین نوع مهاجرت است و حتی اگر افراد سالم به کشور مقصد برسند، شرایط سختی خواهند داشت.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام