تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

لاتاری آمریکا چیست و چگونه باید ثبت نام کرد؟

قرعه کشی لاتاری آمریکا ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا است. مسابقه لاتاری هر سال توسط اداره مهاجرت آمریکا برگزار می‌شود و تعداد زیادی از مردم دنیا برای دریافت ویزا و گرین کارت آمریکا شانس خود را در این مسابقه امتحان می‌کنند. هدف از این مسابقه حفظ تنوع نژادی در آمریکا است.

گرین کارت آمریکا نشان می‌دهد شما دارای اقامت دائم کشور آمریکا بوده و شهروند آن محسوب می‌شوید. شما با داشتن گرین کارت می‌توانید در تمام ایالت‌های آمریکا آزادانه زندگی کنید، شغل داشته باشید، به تحصیل بپردازید و به هر جای از دنیا که خواستید سفر کنید.

تاریخچه لاتاری آمریکا

ویزا آمریکا اولین بار در سال 1940 با عنوان ثبت نام کارت بیگانه معرفی شد. کارت ثبت نام بیگانه نوشته‌های سبز رنگی داشت به همین خاطر امروزه به گرین کارت آمریکا معروف است. در سال 1990 اولین قرعه کشی برای گرین کارت آمریکا انجام شدو در ابتدا شرکت در لاتاری باید حضوری انجام می‌شد و با ارائه مدارک مورد نیاز در مسابقه شرکت داده می‌شدید، اما از سال 2003 به بعد تمام مراحل ثبت نام در لاتاری اینترنتی صورت می‌گیرد.

تفاوت گرین کارت با تابعیت آمریکا

تعدادی از حقوق و قوانین برای کسانی که گرین کارت دارند با آن‌هایی که تابعیت آمریکا را دارند، متفاوت است. اما باید در نظر داشته باشید کسی که گرین کارت آمریکا دارد اگر به مدت 5 سال پیوسته در آمریکا زندگی کند به شهروند تابع آمریکا تبدیل می‌شود. تفاوت گرین کارت و کارت شهروندی در موارد زیر است:

  • گرین کارت تاریخ انقضا دارد و روزی به پایان می‌رسد اما کارت شهروندی هیچ محدودیت زمانی ندارد.
  • برای دریافت کارت شهروندی آمریکا باید قسم بخورید همیشه به ایالت متحده آمریکا وفادار هستید اما دریافت گرین کارت نیاز به چنین سوگندی ندارد.
  • تابع آمریکا می‌تواند در انتخابات شرکت کند و حق رای دارد اما کسی که گرین کارت دارد نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.
  • فردی که گرین کارت آمریکا را دارد هر 6 ماه باید به آمریکا برگردد ولی شهروند آمریکا محدودیتی ندارد و می‌تواند برای مدت زمان نامعلومی آمریکا نباشد.

تقسیم بندی ویزا لاتاری چگونه است؟

هر سال 55 هزار ویزا بصورت کاملا تصادفی و شانسی به کسانی که در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند داده می‌شود. هر کشوری که از سمت اداره مهاجرت آمریکا مجاز به شرکت در این مسابقه است سهمیه‌ای دارد و با توجه آن ویزاها تقسیم می‌شود.

هر کشوری حداکثر 7 درصد از کل سهمیه لاتاری را دریافت می‌کند. ایران هر سال بیش از 6 درصد از این ویزاها را دریافت می‌کند و حدود 3000 نفر ایرانی ویزا لاتاری را دریافت می‌کنند و نکته قابل توجه در این مسابقه این است که اگر کشوری در 5 سال گذشته بیش از 50000 مهاجر به آمریکا داشته است، مجوز شرکت در لاتاری را ندارند.

شرایط لازم برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا

همانطور که گفتیم لاتاری راحت‌ترین راه برای دریافت گرین کارت آمریکا است و ثبت آن شراط خاص و پیچیده‌ای ندارد. از مهم‌ترین شروط برای ثبت نام در لاتاری آمریکا این است که متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام باشید.

اگر متولد کشور  مجاز نیستید ولی متاهل هستید و همسر شما متولد کشور مجاز برای شرکت در لاتاری است، امکان ثبت نام برای شما نیز وجود دارد.

شرط تحصیلی کسی که می‌خواهد در لاتاری آمریکا ثبت نام کند، دیپلم 12 ساله است. به این معنا که فرد با 12 سال تحصیل مدرک دیپلم دریافت کرده باشد.

شرط سابقه کار می‌تواند جایگزین شرط تحصیل شود. افرادی که دیپلم کمتر از 12 سال دارند یعنی مدرک دیپلم آن‌ها از فنی حرفه‌ای، هنرستان، دیپلم بزرگسالان و یا دیپلم از راه دور است، می‌توانند با ارائه مدرک 2 سال سابقه کاری در لاتاری ثبت نام کنند. نکته قابل توجه این است که کسانی که دیپلم 12 سال تحصیل دارند نیاز نیز برای ثبت نام سابقه کاری خود را ارائه دهند.

ثبت نام در لاتاری شرط سن ندارد و افراد با سن بالا هم می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. اما شرط داشتن دیپلم برای ثبت نام در لاتاری لازم است و افراد با سنین پایین نمی‌توانند ثبت نام کنند.

تمام این شرایط برای کسی که است که به صورت مستقیم در لاتاری ثبت نام می‌کند. افرادی مانند همسر و فرزند زیر 21 سال که زیر مجموعه متقاضی اصلی ثبت نام می‌کنند، نیازی به داشتن شرایط خاص ندارند.

ثبت نام در لاتاری چگونه است؟

ثبت نام در لاتاری آمریکا کاملا رایگان است. اولین قدم برای ثبت نام در لاتاری آمریکا مراجعه به سایت www.dvlottery.state.gov است. فرمی که در سایت وجود دارد باید به درستی و با دقت تکمیل شود.

بعد از تکمیل فرم یک کد به شما داده می‌شود که تا پایان قرعه کشی باید آن را نگهدارید تا پس برنده شدن بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری

ثبت نام در لاتاری آمریکا مدارک زیادی نمی‌خواهد. فقط تعدادی مدرک برای نشان دادن داشتن شروط لازم ثبت نام و مدارک شناسایی است. تمام مدارک باید به زبان انگلیسی بوده و در سایت لاتاری ثبت شود. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت به روز و معتبر
  • اطلاعات شناسنامه متقاضی و افراد زیر مجموعه آن
  • آدرس محل سکونت
  • مدارک تحصیلی
  • در صورت تاهل، اطلاعات همسر و فرزندان
  • شماره تماس معتبر
  • ایمیل معتبر
  • عکس مطابق با قوانین لاتاری

قوانین لاتاری برای عکس متقاضی

  1. عکس باید تمام رخ باشد
  2. عکس باید رنگی، بدون افکت و واضح باشد
  3. عکس نباید قدیمی باشد و حداکثر 6 ماه از آن گذشته باشد
  4. عکس با حجاب موردی ندارد
  5. زمینه عکس باید سفید و ساده باشد
  6. در عکس نباید عینک و سمعک داشته باشید
  7. عکس را باید به صورت فایل دیجیتال آپلود کنید

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام