تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

مهاجرت دلایل مختلفی دارد و از روش‌های متفاوتی می‌توان برای مهاجرت اقدام کرد. همچنین انتخاب کشور مقصد از دیگر مواردی است که ذهن فرد را مشغول کرده و نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

سه تا از محبوب‌ترین دلالیل مهاجرت سرمایه گذاری، شغل و تحصیلات است. بسیاری از کشورهای جهان سومی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و یا کار در شرکت‌های بزرگ و بین المللی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

کشورهای توسعه یافته رفاه بیشتری نسبت به کشورهای دیگر دارند. مردم کشورهای خاورمیانه و جهان سومی برای رسیدن به این رفاه مهاجرت را انتخاب می‌کنند؛ روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که فرد با توجه شرایط فردی و مالی یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

زمانی که مهاجرت برای داشتن زندگی بهتر است، فرد باید کشوری را انتخاب کند که رفاه او را تامین کند! در ادامه بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را بررسی می‌کنیم.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

همانطور که گفتیم مهاجرت برای کار از مهم‌ترین اهداف مهاجرت است. کشوری برای کار خوب است که:

  • فرد امنیت شغلی داشته باشد.
  • دسترسی به بازار کار راحت بوده و بیکاری نباشد.
  • دخل و خرج همخوانی داشته و کفاف تمام بخش‌های زندگی را بدهد.
  • از همه مهم‌تر رضایت شغلی وجود داشته باشد.

کانادا

کانادا به دلیل کمبود نیرو کار جزو کشورهای مهاجر پذیر است. تعدادی زیادی از ایرانیانی که قصد مهاجرت کاری دارند، کانادا را انتخاب می‎کنند. چرا که امنیت شغلی در این کشور بالا بوده و نرخ بیکاری آن تنها 6 درصد است.

کانادا علاوه براینکه اقتصاد خوبی دارد از نظر اجتماعی و رفاه نیز جزو بهترین کشورها بوده و بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

آلمان

آلمان دارای اقتصاد بسیار قوی است و جزو قدرت‌های اقتصادی دنیا است. آلمان نیز مانند کانادا به دلیل کمبود نیرو کار جوان از مهاجرینی که با هدف کاری مهاجرت می‌کنند استقبال کرده و به آن‌ها اقامت می‌دهد.

کشور آلمان برای صدور ویزا کاری سختگیری چندانی ندارد و به ایرانیان هم اقامت می‌دهد. این کشور از بهترین گزینه‌های زندگی و کار برای مهاجرین است.

استرالیا

یکی از ویژگی‌هایی که استرالیا را در بین مهاجرین محبوب کرده است، صدور اقامت دائم برای نیروهای کار مهاجر است. این کشور سطح درآمد بالایی را برای نیروهای کار خود در نظر گرفته و از کشورهای مناسب مهاجرت کاری است.

دانمارک

کشور دانمارک از مرفه‌ترین و شادترین کشورهای جهان است که با نرخ بیکاری 2.8 درصد از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری است. جرم و جنایت در دانمارک بسیار کم است و از امنیت بالایی برخوردار است.

آمریکا

آمریکا قدرت اول دنیاست و بازارکار گسترده‌ای دارد. کشور آمریکا به دلیل بزرگی و ایالت‌های مختلفی که دارد، امنیت شغلی بالایی داشته و همیشه یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برای افراد بوده است.

امارات

امارات از از کشورهای بسیار ثروتمند است و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرت در بین ایرانیان است. امارات متحده عربی برای پیشرفت و توسعه نیاز به نیرو کار متخصص دارد به همین دلیل از افرادی که تصمیم بر مهاجرت کاری دارند، بسیار استقبال می‌کند.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت برای تحصیل از  اهداف پرطرفدار مهاجرت است. افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند. با دربافت ویزا تحصیلی می‌توان آن را به ویزا کاری تبدیل کرد و اقامت کشور مقصد را گرفت.

در ادامه ویژگی تعدادی از بهترین کشورهایی که برای مهاجرت تحصیلی مناسب هستند را بررسی می‌کنیم.

کانادا

کانادا برای مهاجرت از هر روشی بهترین گزینه است. پیش تر از مزایای مهاجرت کاری به کانادا گفتیم و حالا از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی و ویژگی‌های آن خواهیم گفت.

  • دانشجویان اجازه کار داشته و حداکثر 20 ساعت در هفته می‌توانند کار کنند.
  • بعد از اتمام تحصیل امکان کار تمام وقت وجود دارد.
  • هزینه تحصیل و زندگی در کانادا نسبت به کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا کمتر است.
  • اعضای خانواده دانشجو با گرفتن ویزا همراه می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند.
  • کانادا دانشگاه‌های معتبری دارد که مدرک آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار است.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دنشجویان نیز وجود دارد.

ایتالیا

ایتالیا کشوری بسیار غنی از نظر فرهنگی و تاریخی بوده و بعد از کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است. از مزیت‌های ایتالیا عضو حوزه شینگن بودن است. ایتالیا دانشگاه‌های معتبر جهانی دارد که تحصیل در آن‌‌ها بسیار ارزشمند و هزینه‌های زندگی و تحصیل نسبتا کم و مقرون به صرفه است.

ایتالیا بورسیه تحصیلی هم می‌کند و مدارک دانشگاهی آن معتبر است. تحصیل در ایتالیا به این معنا نیست که حتما مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید چرا که تعداد زیادی از رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شه.

قبرس

کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی آن تحت کنترل ترکیه بوده و دانشگاه های پیشرفته‌ای دارد. دانشگاه‌های قبرس امتحان ورودی ندارند و شهریه‌های آن قیمت کمی دارد. زبان دانشگاهی کشور قبرس انگلیسی بوده و با تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید مدرک معتبر دانشگاهی دریافت کنید.

قبرس از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است چرا که نیاز به ویزا دانشجویی برای ایرانیان ندارد، هم چنین داشتن مدرک زبان الزامی نیست. نزدیکی به ایران و امکان دریافت بورسیه تحصیلی از مزیت‌های تحصیل در قبرس برای ایرانیان است.

یکی از نکاتی که برای مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزا باید به آن توجه کرد، نداشتن گپ تحصیلی است. اما در قبرس دریافت پذیرش از دانشگاه بدون توجه به این نکته است و حتی اگر گپ تحصیلی داشته باشید باز هم امکان دریافت ویزا و پذیرش از دانشگاه وجود دارد.

ترکیه

ترکیه یک کشور توریستی و مهاجر پذیر است که در نزدیکی ایران قرار دارد. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه ملزم بر دریافت مدرک زبان ترکی تومر و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است؛ چرا که اغلب دروس دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به زبان ترکی استانبولی است.

تحصیل در ترکیه برای ایرانیان نیازی به ویزا تحصیلی ندارد. امکان درخواست بورسیه و همچنین کار در زمان تحصیل وجود دارد. پس از تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید اقدام به دریافت اقامت دائم کنید و در ترکیه بمانید.

مالزی

شاید برایتان جالب باشد که مالزی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. 6 تا از دانشگاه‌های مالزی جزو 500 دانشگاه برتر دنیا است و مدرک‌ آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار است. هزینه زندگی و تحصیل در مالزی نسبت به اروپا، انگلیس و استرالیا بسیار مقرون به صرفه‌تر است. زبان دانشگاه‌های مالزی انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان سوم نیست.

مالزی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا است و زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است. پروسه دریافت ویزا تحصیلی و پذیرش از دانشگاه‌های مالزی برای ایرانیان سریع و راحت است. به همین خاطر جزو گزینه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از راه‌های مهاجرت است که افراد باتوجه به تمکن مالی که دارند این روش را انتخاب می‌کنند. انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت و سرمایه گذاری معیارهایی دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • حداقل هزینه سرمایه گذاری
  • امنیت کشور برای سرمایه گذاری
  • دریافت اقامت دائم از کشور مقصد
  • دیافت ویزا سرمایه گذاری
  • اطمینان از رسیدن سود

کانادا

کشور کانادا علاوه بر اینکه برای مهاجرت تحصیلی و کارای مناسب است، بهترین انتخاب برای مهاجرت به روش سرمایه گذاری هم به حساب می آید.

کانادا امن‌ترین بانک‌های دنیا را دارد که دارای اقتصاد رتبه 9 در دنیا است. کارآفرینی، استارتاپ، خود اشتغالی، ثبت شرکت و خرید بیزینس از راه‌های سرمایه گذاری در کانادا است.

کانادا بعد از ثبت و سرمایه گذاری اقامت دائم می‌دهد؛ به این معنا که شما تبدیل به شهروند کانادا شده و از تمام حقوق شهروندی برخوردار می‌شوید.

استرالیا

استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که از نظر اقتصادی رتبه 13 و کارآفرینی رتبه 7 جهانی دارد. سرمایه گذاری و دریافت اقامت از استرالیا مانند کانادا نیست و فقط می‌توان از طریق کارآفرینی و صندوق سرمایه گذاری اقدام کرد. با داشتن ویزا سرمایه گذاری بعد از 3 سال می‌توانید اقدام به دریافت ویزا دائم کنید.

پرتغال

پرتغال جزو کشورهای حوزه شینگن است که ویزا سرمایه گذاری در آن ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش برای اقامت در اروپاست. پرتغال رتبه 29 در جهان برای سرمایه گذاری را دارد. یکی از پرطرفدارترین روش‌های سرمایه گذاری در پرتغال خرید ملک و داشتن تمکن مالی است.

اتریش

اتریش قوانینی سختی برای مهاجرت دارد و به راحتی اقدام به صدور ویزا و اقامت نمی‌کند. برای دریافت ویزا سرمایه گذاری از اتریش باید 10 میلیون یورو در یک تجارت یا 3 میلیون یورو در یک صندوق دولتی سرمایه گذاری کرد. سرمایه گذاری در اتریش باید برای این کشور شغل ایجاد کرده و به اقتصاد کشور کمک کند.

عمان

عمان از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است و مهاجرت از روش سرمایه گذاری در این کشور برای ایرانیان از بهترین گزینه‌هاست. تاسیس شرکت، خرید اوراق و خرید ملک راه‌های سرمایه‌گذاری در عمان است. میزان سرمایه گذاری و شرایط آن در کشور عمان متفاوت است. در میان روش های موجود ثبت شرکت برای ایرانیان مطلوب‌تر است.

ترکیه

ترکیه بعد 3 تا 6 ماه که از سرمایه‌گذاری بگذرد به شما ویزا طلایی شهروندی می‌دهد. بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است. باید حداقل 250000 دلار در املاک و مستغلات ترکیه سرمایه گذاری کرد. با این نوع سرمایه گذاری در ترکیه می‌توانید بدون ویزا یا با ویزا به 125 کشور جهان سفر کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام