تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

انواع ویزا و ویژگی‌های آن

ویزا مدرکی برای ورود به کشوری دیگر، با هدف مشخص و زمان معلوم است که از سمت کشور مقصد صادر می‌شود. ویزا از سمت سفارت‌خانه و یا کنسولگری کشور مقصد با دریافت مدارک مورد نیاز و مصاحبه‌های حضوری صادر می‌شود و هر کشوری قوانین و شرایط مشخصی برای صدور ویزا دارند.

ویزا انواع مختلفی دارد و بر اساس هدف شما از مهاجرت و روشی که انتخاب کرده‌اید نوع ویزا مشخص می‌شود. ویزاها بصورت زیر تقسیم بندی می‌شوند:

ویزا شینگن

ویزای شینگن، یک ویزای موقت است که به فرد اجازه می‌دهد به مدت 90 روز در هر یک از کشورهای حوزه شینگن سفر کند. ویزا شینگن به مهاجرین این امکان را می‌دهد تا در هر کشوری از حوزه شینگن سفر، کار و یا تحصیل کنند.

ویزا توریستی

ویزا توریستی به فرد اجازه می‌دهد تا به مدت 15 روز تا 6 ماه در کشور مقصد حضور داشته باشد. هدف از ویزا توریستی فقط گردش و تفریح است و فرد در این مدت و با این ویزا اجازه کار، تحصیل، خرید و فروش ندارد.

ویزا تحصیلی

ویزا تحصیلی برای کسانی است که می‌خواهند با هدف تحصیل مهاجرت کنند. ویزا تحصیلی به فرد اجازه می‌دهد تا در کشور مقصد تحصیل داشته باشد. هم‌چنین این ویزا به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به صورت پاره وقت کار کنند. مدت اعتبار ویزا تحصیلی به مدت زمان تحصیل فرد بستگی دارد.

ویزا کاری

ویزا کاری یکی از پرطرفدارترین ویزاها است، چرا که این ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا در کشور مقصد کار و زندگی کند. باتوجه به شرایط هر کشوری، بعد از مدتی می‌توان ویزا کاری را به اقامت موقت و یا دائم تبدیل کرد.

ویزا ثبت شرکت

برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا می‌توان از طریق ثبت شرکت اقدام کرد. برای دریافت ویزا ثبت شرکت باید بیزینس پلن قوی به کشور ارائه شود و کسب و کاری که راه‌ اندازی می‌شود برای کشور مقصد سود داشته باشد. دریافت ویزا ثبت شرکت از راه‌های نسبتا ارزان و مطمئن است.

ویزا استارت آپ

اگر ایده استارت آپی دارید و می‌خواهید کسب و کار جدید و نوآورانه‌ای را در کشور مورد نظر راه اندازی کنید، می‌توانید برای دریافت ویزا کسب و کار اقدام کنید. ویزا کسب و کار در صورتی برای شما صادر می‌شود که ایده شما جدید بوده و بصورت تخصصی روی آن کار نشده باشد.

ویزا تجاری

ویزا تجاری و بازرگانی به کسانی که روابط تجاری با شرکت‌های سایر کشورها دارند داده می‌شود. با دریافت ویزای تجاری و بازرگانی می‌توان در کشور مقصد اقامت داشت و یا رفت و آمد کرد.

ویزا سرمایه گذاری

یکی از راه‌هایی که با آن می‌توانید مهاجرت کرده و اقامت کشور مقصد را بگیرید، سرمایه گذاری است. ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی امکان اقامت موقت را می‌دهد تا پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص برای کسب اقامت دائم اقدام کنید.

ویزا مهمان

فرد مهاجر می‌تواند برای اعضای خانواده درجه یک و درجه دو خود دعوتنامه بفرستد. آن‌ها با می‌توانند با دریافت دعوتنامه ویزا مهمان بگیرند و به مدت 3 تا 6 ماه در کشور مقصد حضور داشته باشند.

ویزا ورزشی

ورزشکاران و مربیانی که قصد دارند برای فعالیت‌های ورزشی خود در سایر کشورها اقامت داشته باشند، می‌توانند از ویزا ورزشی استفاده کنند. ویزا ورزشی برای کسانی که مقام‌های بین المللی و مدارک معتبر دارند صادر می‌شود.

ویزا هنرمندان

ویزای هنرمندان برای هنرمندان و تیم همراه آنان که برای برگزاری کنسرت، تئاتر، بازی در فیلم سینمایی یا سریال باید سفر کنند، صادر می‌شود.

ویزا مطبوعاتی

ویزا مطبوعاتی برای افراد متخصص در حوزه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادر برای سفرهای کاری این افراد صادر می‌شود.

ویزا سیاسی

ویزا سیاسی به سیاستمداران، مقامات دولتی و کسانی که به قصد کارهای سیاسی دولت و حضور در جلسات به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، داده می‌شود.

ویزا خانوادگی

ویزا خانوادگی برای کسانی صادر می‌شود یکی از اعضای خانواده درجه یک آن‌ها مانند فرزند یا همسر، اقامت دائم و یا تابعیت کشور مقصد را دارند.

ویزا درمانی

برای درمان برخی بیماری‌ها و یا انجام برخی از عمل‌های جراحی باید به کشورهای پیشرفته از نظر پزشکی سفر کرد. ویزا درمانی به فرد اجازه می‌دهد برای انجام کارهای درمانی و پزشکی مدت زمان مشخصی را در کشور مقصد بماند.مدت زمان این ویزا حداکثر 90 روز است.

ویزا ترانزیت

ویزای ترانزیت یک ویزا کوتاه مدت و غیرمهاجرتی است که به مسافران اجازه می‌دهد، در فرودگاه‌ها یا شهرهای میانی برای مدت زمانی محدود توقف کرده و از آنجا به مقصد اصلی خود بروند.

ویزا بازنشستگی

افرادی که بعد از بازنشستگی برای داشتن زندگی بهتر و رفاه بیشتر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، با ویزای بازنشستگی می‌توانند به کشور مقصد مهاجرت کرده و بعد از مدتی اقدام به دریافت اقامت دائم کنند. حداقل سن درخواست ویزا بازنشستگی 50 تا 55 سال است.

مراحل دریافت ویزا

گرفتن ویزا کار چندان سختی نیست. فقط باید تمام مراحل آن به درستی و با دقت انجام شود تا مشکلی در صدور آن رخ ندهد. با داشتن اطلاعات کافی در مورد مراحل اخذ ویزا هیچ مشکلی رخ نخواهد داد.

مشاوره اولیه

اولین قدم برای دریافت ویزا مشاوره است. چرا که قبل از هرچیزی باید هدف از مهاجرت مشخص بوده و شرایط لازم برای آن بررسی شود. برای مثال تمکن مالی، تحصیلات، سن، شغل، شرایط فردی و … باید بررسی شود تا بهترین روش اخذ ویزا انتخاب شود.

تکمیل مدارک

بعد از آنکه نوع ویزا و روش مهاجرت مشخص شد باید مدارک مورد نیاز تکمیل شود. تمام مدارک مورد نیاز اخذ ویزا باید ترجمه شده و به سفارت کشور مقصد تحویل داده شود.

گرفتن وقت سفارت

برای گرفتن ویزای شینگن و یا ویزای کانادا باید برای ارائه مدرک و انگشت نگاری وقت سفارت گرفت.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام