تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

انواع روش‌های مهاجرت

روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. افراد باتوجه به دلیل مهاجرت خود راه‌هایی را پیش رو دارند و با توجه به آن می‌توانند به مقصد دلخواهشان مهاجرت کنند.

دلایل مهاجرت و همچنین شرایط فردی و خانوادگی شما برای انتخاب روش مناسب مهاجرت بسیار ضروری است؛ چرا که اگر روش درست و مطابق با شرایط خود را انتخاب نکنید، ممکن است در این مسیر سختی‎‌های زیادی را تحمل کنید و یا به نتیجه دلخواه نرسید.

پس سعی کنید قبل از اقدام انواع روش‌های مهاجرت را بررسی کرده و با توجه به دلیل مهاجرت بهترین انتخاب را داشته باشید. مهاجرت به هر کشوری شرایط مختلفی دارد و با روش‌ها متفاوتی مهاجر می‌پذیرد که تمام این موارد باید بررسی شود. در ادامه هر یک از روش‌های مهاجرت را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

مهاجرت به چند دسته تقسیم می‌شود؟

برای مهاجرت و داشتن پاسپورت هر کشوری صدور ویزا و یا کارت اقامت از سمت کشور مقصد لازم است. شما برای مهاجرت به هر کشوری لازم دارید یکی از این دو را از سمت کشور مقصد دریافت کنید؛ اینکه برای شما کارت اقامت یا ویزا صادر می‌شود به هدف شما از مهاجرت و همچنین روشی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

ویزا چیست و انواع آن کدام‌اند؟

ویزا برای مدت مشخص و برای کاری خاص از سمت کشور مقصد برای فرد صادر می‌شود. شما با داشتن ویزا، شهروند آن‌جا محسوب نمی‌شوید و می‌توانید از خدمات محدودی استفاده کنید.

ویزا زمان محدودی دارد و بعد از اتمام آن باید اقدام به اقامت کنید و یا ویزای خود را تغییر دهید تا در کشور مقصد بمانید. هم‌چنین انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها شامل شرایط و قوانین ویژه‌ای است.

برای مثال یکی از پرطرفدارترین ویزاها برای مهاجرت، ویزای توریستی است. این ویزا تا اتمام تحصیل اعتبار دارد و بعد از تمام شدن تحصیل باید به کشور خود بازگشت اما این امکان نیز وجود دارد که ویزا تحصیل را به ویزای کار تبدیل کرد و در کشور مقصد ماند.

ویزا کاری نیز یکی دیگر از ویزاهای پرطرفدار است که با آن می‌توان مهاجرت کرد و بعد از چند سال اقامت کشور مقصد را گرفت.

ویزا درمان، ویزا تجارت، ویزا توریستی و … تعدادی دیگر از ویزاها هستند که می‌توان با آن‌ها مهاجرت موقت و یا دائم داشت.

 اقامت چیست؟

دریافت کارت اقامت از دیگر لازمه‌های دریافت پاسپورت از کشور مقصد است. اقامت به دو نوع موقت و دائمی تقسیم می‌شود. نکته مهمی که در مورد اقامت وجود دارد این است که هیچ کشوری از همان ابتدا به مهاجرین اقامت دائم نمی‌دهد. اینکه از همان ابتدا کارت اقامت موقت دریافت کنید یا ویزا بستگی به روش مهاجرت شما دارد.

از مزیت‌های اقامت موقت و یا دائمی نسبت به ویزا این است که شما شهروند کشور مقصد محسوب می‌شوید و می‌توانید از تمام مزیت‌ها و حقوق شهروندی آن کشور استفاده کنید.

 

روش‌های مهاجرت به اروپا

اروپا یکی از مقاصد مهاجر پذیر است که افراد زیادی آن را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب می‌کنند. قوانین مهاجرت به اتحادیه اروپا یکسان است و با توجه به دلیل مهاجرت فرد و روشی که انتخاب می‎‌کند باید این قوانین را رعایت نماید.

اتحادیه اروپا به شهروندان خارج از اروپا اجازه اقامت، کار و تحصیل می‌دهد. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم مهاجرت کاری و تحصیلی از پرطرفدارین راه‌ها و دلایل مهاجرت هستند. افراد واجد شرایط می‌توانند از این راه‌ها اقدام به مهاجرت کنند و ویزا یا اقامت کشور مورد نظر را بگیرند.

در ادامه روش‌های مهاجرت به اروپا را بررسی کرده، قوانین و شرایط هریک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

ویزا شینگن

ویزای شینگن یک ویزای موقت است که به فرد اجازه می‌دهد به مدت 90 روز در هر یک از کشورهای حوزه شینگن سفر کند. ویزا شینگن به مهاجرین این امکان را می‌دهد تا در هر کشوری از حوزه شینگن سفر، کار و یا تحصیل کنند.

شما با ویزای شینگن می‌توانید وارد حوزه شینگن شده، به هر کدام از کشورهای این حوزه بروید و کار و تحصیل داشته باشید. اگر بعد از 90 روز تصمیم گرفتید در هر یک از این کشورها ساکن شوید، باید اقدام به ویزای بلند مدت نمایید و بعد از آن باتوجه به شرایط خود برای گرفتن اقامت موقت و یا دائم اقدام کنید.

ویزا تحصیلی

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم مهاجرت با ویزا تحصیلی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به اروپا است. برای دریافت ویزا تحصیلی داشتن پذیرش از دانشگاه، تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی، عدم سوء پیشینه و تعهدات سیاسی و همچنین مدرک زبان لازم است. البته داشتن مدرک زبان به شرایط کشور مقصد بستگی دارد.

ویزای تحصیلی این امکان را به شما می‎‌دهد تا در طول دوران تحصیل کار کنید و درآمد داشته باشید. حداقل ساعت کار پاره وقت باید ده ساعت در هفته باشد که این میزان در هر کشوری متفاوت است.

ویزا دوره زبان

اگر مدرک زبان ندارید و نمیتوانید از روش‌های دیگر مهاجرت کنید، میتوانید از طریق گذراندن دوره زبان در کشور مقصد ویزا بگیرید و بعد از اتمام دوره، ویزای خود را به ویزا دیگری تبدیل کنید.

 

ویزا کاری

دریافت ویزای کاری و مهاجرت از این روش یکی از امن‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت قانونی است. ویزای کاری به افرادی داده می‌شود که در کار خود حرفه‌ای بوده و به عنوان نیرو کار می‌توانند تاثیر بسیاری روی اقتصاد کشور مقصد داشته باشند.

هر کشوری در اتحادیه اروپا به مشاغل و مهارت‌هایی نیاز دارد؛ شما می‌توانید با توجه به مهارتتان و همچنین نیاز کشورها، کشور مقصد را برای مهاجرت انتخاب کنید.

در حال حاضر کشورهای بسیاری به مشاغلی چون پزشکی، پرستاری، مهندسی آی تی و امور مالی نیاز دارند. در نتیجه افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند و در آن مهارت کافی دارند می‌توانند از این روش مهاجرت کنند. البته این به این معنا نیست که ویزا کاری به سایر مشاغل تعلق نمیگیرد.

ویزا همراه

شما با توجه به شرایط فردی و همچنین کشوری که انتخاب کردید، می‌توانید اقدام به مهاجرت کنید. خانواده شما نیز می‌توانند از ویزا

همراه استفاده کرده و همراه شما مهاجرت کنند که قوانین دریافت ویزا همراه در هر کشوری متفاوت است.

اقامت سرمایه گذاری

همانطور که در ابتدا گفتیم شما برای مهاجرت نیاز به ویزا و یا اقامت دارید. یکی از راه‌هایی که با آن می‌توانید مهاجرت کرده و اقامت کشور مقصد را بگیرید، سرمایه گذاری است. این روش مهاجرت برای قشر محدودی است و نسبت به سایر روش‌هایی که تا الان گفته شد، متقضی کمتری دارد.

شما با خرید سهام، خرید ملک و اوراق قرضه می‌توانید اقامت کشور مورد نظرتان را بگیرید. میزان سرمایه گذاری در هر کشوری متفاوت است.

اقامت بدون نیاز به سرمایه گذاری

ثبت شرکت در کشور مقصد یکی از روش‌های مهاجرت است که در آن اجازه زندگی و کار به شما داده می‌شود. شما با گرفتن اقامت به روش ثبت شرکت، شهروند کشور مقصد محسوب می‌شوید. همچنین می‌توانید از خدماتی چون خرید و فروش، داشتن حساب‌های بانکی و بین المللی، دریافت ویزا از سایر کشورهایی چون آمریکا، کانادا و استرالیا استفاده کنید. دریافت اقامت با ثبت شرکت نیاز به مدرک زبان ندارد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام