تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

همه چیز درباره مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از راه‌های پرطرفدار و مطمئن برای مهاجرت است. متقاضیان این نوع مهاجرت، باتوجه به سابقه کاری و مهارت‌هایی که دارند می‌توانند بهترین کشور را انتخاب کنند؛ در واقع برای انجام این کار باید تمام جوانب کار بررسی شده و با تحقیق و بررسی‌های انجام شده بهترین روش و بهترین مقصد برای مهاجرت کاری انتخاب شود.

از ملزومات مهاجرت کاری دریافت ویزا کاری از کشور مقصد است. ویزا کاری برای شغل فرد در کشور مقصد و در زمان مشخص صادر می‌شود.

 

شرایط لازم برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری نیاز به شرایط ویژه‌ای دارد که برای انتخاب روش درست، باید اطلاعات کافی کسب کرد. قوانین و شرایط پذیرش مهاجر کاری و صدور ویزا کاری در هر کشوری متفاوت است؛ اما شرایط عمومی برای همه آن‌ها یکسان بوده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سن متقاضی مهاجرت کاری

مهاجرت کاری برای افراد بین 20 تا 30 سال بیشترین امتیاز را دارد، اما کشورهایی هم هستند که افراد با سن بیشتر را نیز می‌پذیرند. برای مثال آلمان به افراد 40 سال هم ویزا کاری می‌دهد.

مدرک زبان

اکثر کشورها برای صدور ویزا کاری نیاز به مدرک زبان دارند که حداقل نمره آیلتس مورد قبول برای پذیرش ویزا کاری 6 است.

مدرک تحصیلی

حداقل مدرک مورد نیاز برای مهاجرت کاری مدرک کارشناسی است، اما هیچ الزامی بر این موضوع نیست و استثنا هم وجود دارد. برای مثال اگر نیرو کار مهارت کافی داشته باشد می‌تواند ویزا کاری گرفته و در کشور مقصد مشغول به کار شود.

سابقه کار

سابقه کار یکی از مهم‌ترین شروط برای متقاضی مهاجرت کاری است. حداقل سابقه کاری برای دریافت ویزا 3 سال و در برخی کشورها 8 سال است.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشوهایی که از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی هستند و بازار کار خوبی دارند برای مهاجرت کاری مناسب‌اند. ویزا کاری به مهاجر اقامت موقت می‌دهد و پس از مدتی می‌توان آن را به اقامت دائم تبدیل کرد. مهاجرت کاری برای پیشرفت در شغل، افزایش مهارت و همچنین زندگی بهتر است؛ به همین دلیل کشورهایی که برای مهاجرت کاری مناسب هستند معمولا کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اند.

انگلستان

انگلستان جزو کشورهایی است که مهاجرت به آن کار چندان آسانی نیست و برای اطمینان خاطر از صدور ویزا باید روش‌های مطمئن و درست را انتخاب کرد. مهاجرت کاری به انگلستان ملزم دریافت پیشنهاد کاری است تا بتوان از طریق آن برای اخذ ویزا کاری اقدام کرد.

از مزیت‌های اقامت انگلستان این است که محدودیت مکانی ندارند و در هر شهری که بخواهید می‌توانید زندگی کنید. از دیگر خوبی‌های آن خدمات پزشکی رایگان برای فرد و همچنین خانواده آن است. اگر فرزند زیر 18 سال داشته باشید و از طریق ویزا کاری به انگلستان مهاجرت کنید، آن‌ها نیز می‌توانند حق تحصیل رایگان در این کشور داشته باشند.

باید بدانید که  هزینه زندگی در این کشور بالا است، هزینه‌ی زندگی در لندن به طور متوسط مبلغی بین ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ پوند در ماه است.

کانادا

کانادا از کشورهای مهاجر پذیر است که هر ساله تعداد زیادی ایرانی به این کشور مهاجرت کاری می‌کنند. این کشور رتبه یازدهم درآمد شغلی، رتبه سیزدهم در فرصت‌های شغلی، رتبه هفتم در کیفیت زندگی و رتبه یازدهم در توازن کار و زندگی را در بین کشورهای دنیا دارد.

پاسپورت کانادایی این امکان را می‌دهد تا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنید. سیستم آموزشی کانادا از سطح بالایی برخوردار است و جزو بهترین کشورها از نظر آموزش است. اگر ایده‌ای دارید و کارآفرین هستید مهاجرت به کانادا می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌ها باشد.  برای مهاجرت کاری به کانادا و اخذ ویزا باید مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 یا آیلتس ۶.۵ به بالا  ارائه کنید.

استرالیا

اقتصاد پویا و رو به رشد استرالیا باعث شده یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای مهاجرت کاری باشد. استرالیا رتبه هفتم از نظر درآمد، رتبه چهاردهم فرصت‌های شغلی، رتبه دهم در رضایت از زندگی  و رتبه سی و یکم را در توازن کار و زندگی دارد. مشاغل مورد نیاز استرالیا که برای آن ویزا کاری صادر می‌کند عبارتند از: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی سازه، مهندسی شیمی، مهندسی حمل و نقل، مهندس صنایع و مهندس تولید.

با دریافت ویزا کاری کشور استرالیا شانس زیادی برای اخذ اقامت دائم این کشور را دارید.

آلمان

آلمان کشوری توسعه یافته و در حال پیشرفت است که به دلیل کیفیت بالای زندگی برای مهاجرت کاری مناسب است. ویزای جستجوی کار آلمان اجازه می‌دهد تا به مدت 6 ماه در این کشور به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید و در صورت بستن قرارداد، ویزای خود را به ویزای موقت کاری تبدیل کنید. زبان آلمانی و داشتن سابقه شغلی در رشته‌های فنی و مهندسی به پیدا کردن شغل مورد نظر کمک می‌کند.

امارات متحده عربی

کشور امارات در سال‌های اخیر رشد اقتصادی زیادی داشته و جزو کشورهای در حال توسعه است. شرکت‌های بین المللی بسیاری در امارات نمایندگی دارند و همین امر باعث شده اقتصاد رو به رشدی داشته باشد. امارات مالیات بر در آمد ندارد و همین موضوع باعث شده برای مهاجرت کاری مناسب و پرطرفدار باشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام