تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

همه چیز درباره مهاجرت به روش سرمایه گذاری

مهاجرت به روش سرمایه گذاری یکی از راه‌های مهاجرت است، ویزا این نوع مهاجرت مزیت‌های بسیاری دارد اما هزینه‌های دریافتی آن نسبت به سایز ویزاها بیشتر است. صدور ویزا سرمایه گذاری برای متقاضیان مهاجرت موجب ورود سرمایه خارجی به کشور، رشد اقتصادی، اشتغال زایی، جذب ایده‌های نوین استارت آپی و کارآفرینی می‌شود.

از مزیت‌های ویزا سرمایه گذاری این است که بعد از مدتی برای فرد اقامت دائم صادر شده و فرد متقاضی می‌تواند از مزیت‌های شهروندی بهره مند شود. علاوه بر خرید ملک، اوراق بهادار، سهام شرکتی-دولتی و … که به آن ویزا سرمایه گذاری تعلق می‌گیرد، راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی نیز شامل اخذ این ویزا می‌شود؛ اما در این حالت نیاز است فرد یک سری از نیازهای کشور را با توجه به فعالیتی که دارد تامین کند و به سوددهی برسد.

 

شرایط مهاجرت سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد متقاضی اخذ ویزا سرمایه گذاری باید با خرید ملک، ثبت شرکت، استارت آپ و کارآفرینی مانند تاسیس کارخانه، خرید سهام یک شرکت، اوراق بهادار و… سرمایه‌ای را وارد کشور مقصد کند.

در بسیاری از کشورها فرد با 5 سال حضور در کشور مقصد و فعالیت در آن می‌تواند ویزا خود را به اقامت دائم تبدیل کند. از تفاوت‌های مهاجرت به روش سرمایه گذاری این است که فرد می‌تواند قبل از دریافت اقامت دائم در سایر کشورها نیز اقامت داشته باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای مهاجرت و دریافت ویزا در هر کشوری باتوجه به قوانین آن متفاوت است.

نیاز به مدرک زبان و شرط سنی باتوجه به نوع سرمایه گذاری و قوانین کشور مقصد می‌تواند متفاوت باشد. مهاجرت سرمایه گذاری برای کسانی که می‌خواهند با خانواده مهاجرت کنند گزینه خوبی است؛ چرا که در این روش مهاجرت، همسر متقاضی امکان کار و تحصیل در کشور مقصد و همچنین فرزند او امکان تحصیل دارد.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری

جدا از سرمایه لازم برای مهاجرت، این روش از مهاجرت هم مانند هر روش دیگری نیاز به مدارک اولیه‌ای دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک هویتی بصورت ترجمه
  • ترجمه مدارک هویتی همسر و سند ازدواج
  • ترجمه مدارک هویتی فرزند
  • اسناد تمکن مالی مانند: مدارک بانکی، سند خانه، ماشین، زمین، مغازه و…
  • گردش حساب بانکی 4 ماه اخیر که از سمت بانک تایید شده
  • گواهی اشتغال، سوابق بیمه و فیش حقوقی برای کارمندان
  • جواز کسب و یا سهام شرکت برای دو سال اخیر
  • گواهی آزمایشات پزشکی که توسط پزشک معتمد سفارت تایید شده است

 

بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری

از ویژگی‌های انتخاب بهترین کشورها برای سرمایه گذاری، اقتصاد پررونق، میزان بودجه موردنیاز و مزایای آن کشور برای سرمایه گذار است که موجب رشد اقتصادی کشور مقصد می‌شود.

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

کانادا از کشورهای پهناور و پیشرفته است که برای مهاجرت گزینه مناسبی است. این کشور با ثبات اقتصادی که دارد یکی از امن‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت سرمایه گذاری و باتوجه به رفاه و امکاناتی که دارد مقصد مناسبی برای زندگی و شروع کسب و کار است.

سه راه برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد: اولین راه برای مهاجرت، شرکت کردن در برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا است. دومین راه برای دریافت ویزا سرمایه گذاری، خود اشتغالی و شروع کسب و کار است که در این صورت حتما باید مالیات پرداخت شود. سومین راه ایجاد یک استارت آپ و یا کارآفرینی است.

حداقل سرمایه برای دریافت ویزا سرمایه گذاری 300 هزار دلار کانادا است. از مزیت‌های مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا این است که متقاضی می‌تواند به همراه کلیه اعضای خانواده خود به جز فرزندان بالای 21 سال به کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا

یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا مهاجرت به روش سرمایه گذاری است، البته این را باید در نظر داشته باشید که این روش نسبت به سایر روش‌ها سخت‌تر است. اخذ ویزا سرمایه گذاری از استرالیا شرط سنی دارد و فقط به متقاضیان زیر 55 سال اجازه مهاجرت سرمایه گذاری می‌دهد.

سه نوع ویزای سرمایه گذاری برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که باتوجه به شرایط متقاضی و میزان سرمایه او انتخاب می‌شود. ویزا کار آفرینی، ویزا سرمایه گذاری معمولی و ویزا سرمایه گذاری ویژه از انواع ویزا استرالیا است.

مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان

آلمان ویزا طلایی به متقاضیان نمی‌دهند و برای سرمایه گذاری باید از طریق ویزا تجاری و یا کارآفرینی اقدام کرد. آلمان در صورتی به متقاضی اجازه سرمایه گذاری می‌دهد که کسب و کار او موجب افزایش سود برای کشور آلمان شود و روی اقتصاد آن تاثیر مثبت بگذارد.

از مزیت‌های کشور آلمان ثبات اقتصادی و سیاسی آن است. آلمان به کشورهای حوزه شینگن دسترسی راحتی دارد. زندگی در آلمان از کیفیت بالایی برخوردار است و همراه با رفاه و آرامش است.

مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه

ترکیه در همسایگی ایران و جزو پرطرفدارترین کشورها برای متقاضیان ایرانی است. این کشور از سال 2017 برای متقاضیان سرمایه گذاری، ویزا طلایی صادر می‌کند. حداقل سرمایه در ترکیه 250 هزار دلار است که این میزان از سرمایه گذاری باعث شد افراد بیشتری در این کشور سرمایه گذاری کنند.

راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه عبارتند از:

  • خرید ملک تجاری یا مسکونی به ارزش حداقل 250 هزار دلار
  • بلوکه کردن حداقل 500 هزار دلار در یکی از بانک‌های ترکیه
  • سرمایه‌گذاری مالی در امور تجاری و بیزینسی به مبلغ حداقل 500 هزار دلار
  • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 500 هزار دلار
  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و یا تراست‌های معتبر واقع در ترکیه به مبلغ حداقل 500 هزار دلار

مهاجرت سرمایه گذاری به قبرس

کشور قبرس به سرمایه‌گذاران مهاجر اجازه می‌دهد که همراه با والدین، همسر و فرزندان به شهروندان قبرسی تبدیل شده و اقامت دائم  دریافت کنند. یکی از آسان‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در قبرس خرید ملک است. حداقل سرمایه برای این کار 2 میلیون یورو است. همچنین متقاضیان به ازای هر 500 هزار یورو می‌توانند همسر، پدر یا مادر خود را به قبرس ببرند.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام