تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

مهاجرت چه چالش‌ها و مشکلاتی دارد؟

مهاجرت با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است که متقاضی باید از آن آگاه باشد و بتواند پروسه مهاجرت خود را با موفقیت و کمترین مشکلات حل کند. مهاجرت روش‌های مختلفی دارد و متقاضی باتوجه به شرایط و هدف از مهاجرت یکی از این راه‌ها را انتخاب می‌کند. چالش‌ها، مشکلات و هزینه‌های مهاجرت باتوجه به روش مهاجرت متفاوت است.

 

مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های مهاجرت کدام‌اند؟

 

مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های مهاجرت باتوجه به نوع مهاجرت متفاوت است. مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت هستند که مشکلات مخصوص به خودشان را دارند. فردی که از این چالش‌ها آگاه بوده و برای مهاجرت خود برنامه ریزی کرده و هدف دارد خیلی راحت‌تر از فردی که دلیلی محکمی برای مهاجرت ندارد، مشکلات پیشرو را حل می‌کند.

 

یادگیری زبان اصلی‌ترین چالش مهاجرت

 

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های مهاجرت یادگیری زبان کشور مقصد است. یادگیری زبان برای اخذ اقامت مهم‌ترین فاکتور مهاجرت است که در اکثر روش‌های مهاجرت ضروری است.

دریافت پذیرش از دانشگاه و پیدا کردن شغل مناسب، ملزم به ارائه مدرک زبان است. متقاضی باید پیش از مهاجرت دوره‌های زبان را گذرانده و اقدام به دریافت مدرک آن نماید. زبان اکثر کشورها برای تحصیل و همچنین زبان رسمی کشور، انگلیسی است. در این حالت متقاضی باید مدارکی چون آیلتس و تافل را دریافت کند.

برخی از کشورها نیز انگلیسی زبان دوم آن‌ها است و متقاضی نیاز دارد برای گذراندن زندگی و برقراری ارتباط زبان اول کشور مقصد را نیز بیاموزد. برای نمونه زبان اصلی کشور آلمان، آلمانی است اما برخی از دانشگاه‌های آن به زبان انگلیسی بوده و متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهد. در صورتی که فرد برای برقراری ارتباط نیاز به مهارت زبان آلمانی نیز دارد.

 

یافتن شغل مناسب پس از مهاجرت

 

پیدا کردن شغل مناسب پس از مهاجرت یکی از چالش‌هایی است که متقاضی با آن روبه رو خواهد شد. یافتن شغل مناسب برای گذراندن زندگی در کشور جدید و همچنین اخذ اقامت کشور مقصد، ضروری است. ارائه مدارک تحصیلی، سابقه کاری و مهارت متقاضی در یافتن شغل مناسب بسیار تاثیر گذار است.

 

پیدا کردن مسکن بعد از مهاجرت

 

پیدا کردن مسکن بعد از مهاجرت از دیگر چالش‌ها و مشکلات مهاجرت است. متقاضی قبل از مهاجرت باید شرایط مسکن کشور مقصد را بررسی کرده و باتوجه به آن بودجه خود را تعیین کند.

اطلاعات کافی در مورد قوانین خرید و اجاره مسکن باعث می‌شود متقاضی خیلی راحت از این چالش عبور کند. روش‌ مهاجرت در پیدا کردن خانه بسیار تاثیر گذار است چرا که بسیاری از کشورها شرایط را برای افرادی که مهاجرت تحصیلی می‌کنند، آسان کرده‌اند.

 

 

تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی

 

تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی چالشی است که مهاجران در سال‌های اول مهاجرت خود با آن روبه رو خواهند شد. هر کشوری قوانین و فرهنگ مخصوص به خودش را دارد و آشنا نبودن فرد با این فرهنگ‌ها زندگی را برای او سخت می‌کند.

آشنایی با فرهنگ و رفتارهای اجتماعی کشور مقصد، ارتباطات را بسیار آسان کرده و باعث می‌شود فرد زودتر با محیط و کشور جدید سازگار شود.

 

دوری از خانواده و دوستان

 

دوری از خانواده و دوستان چالشی است که اکثر متقاضیان مهاجرت با آن روبه رو خواهند شد. دوری از خانواده و دوستان موجب احساس تنهایی می‌شود؛ در این شرایط فرد باید به تنهایی تصمیم گیری کرده و با اتفاقات و چالش‌های مهاجرت روبه رو شود. احساس تنهایی و عدم وجود حمایت ممکن است تا مدت‌ها در فرد وجود داشته باشد. وابستگی به اطرفیان این احساس را دو چندان کرده و برای حل آن فرد نیاز به زمان دارد.

 

 

مهاجرت چه هزینه‌هایی به همراه دارد؟

 

مهاجرت از هر روشی هزینه‌هایی را به همراه دارد. این هزینه‌ها نه تنها در پروسه اولیه مهاجت بلکه در سال‌های اول زندگی نیز همراه متقاضی خواهد بود. تمکن مالی برای دریافت ویزا و اقامت کشور مقصد نوعی هزینه است که متقاضی باید از پس آن بر بیاید.

هزینه‌هایی مانند:

  • هزینه آزمون زبان
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه وکیل مهاجرت
  • هزینه پرواز به کشور مقصد

اصلی‌ترین هزینه‌هایی است که متقاضی در پروسه مهاجرت خود باید پرداخت کند. کشور ایران به دلیل تحریم و کاهش ارزش ارز هزینه‌های زیادی را بر دوش متقاضی می‌گذارد.

شروع زندگی در کشور مقصد و پرداخت مالیات از جمله هزینه‌هایی است پرداخت آن برای سال‌های اول مهاجرت برای فرد سخت است. زمانی فرد در کشور جدید به ثبات شغلی و درآمدی می‌رسد، مدیریت این هزینه‌ها راحت‌تر خواهد شد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام