تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

موانع تحریم برای ایرانیان در راستای انتقال پول و اموال چیست؟

تحریم‌ها باعث ایجاد موانع در زمینه انتقال پول برای ایرانیان و موجب ممنوعیت تراکنش‌های بانکی بین المللی برای ایرانیان شده است.

ارسال پول به خارج از ایران توسط صرافی‌ها و برخی شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود. این انتقال‌ها در رقم‌ها بالا امکان پذیر است و افراد برای پرداخت‌های ارزی خود در مبلغ‌های کم و اینترنتی دچار مشکل هستند. چرا که پرداخت‌های ارزی بصورت اینترنتی نیاز به مستر کارت و ویزا دارد.

تحریم‌های ایران باعث شده ایرانیان ساکن ایران مستر کارت نداشته و امکان جابه جایی اینترنی پول را نداشته باشند.

خرید اشتراک نرم افزارها و سایت‌ها کاربردی، خرید لایسنس دوره‌های آموزشی، هزینه‌های سرور، خرید بلیط سایر کشورها، رزرو هتل، اقامت و بسیاری از نیازهای دیگر افراد و مجموعه‌ها نیاز به پرداخت ارزی و اینترنتی دارد.

دور زدن این ممنوعیت‌ها از روش‌ها مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از آن‌ها محدودیت‌هایی دارد و ممکن است نیاز به گذراندن پروسه‌هایی سخت باشد.

در ادامه راه‌هایی که این امکان را برای ایرانیان فراهم می‌کند تا پرداخت ارزی داشته باشند را بررسی می‌کنیم.

 

 

انتقال پول با ارز دیجیتال

یکی از این روش‌های دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول استفاده از ارزهای دیجیتال است. چرا که توسط شخص و یا دولتی مدیریت نمی‌شود و آن را می‌توان راهی برای مقابله با تحریم‌ها و ممنوعیت انتقال پول در نظر گرفت.

برخی از شرکت‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که برای خرید و فروش از ارزهای دیجیتال استفاده کرد. واردات برخی از کالاها در ایران توسط ارزهای دیجیتال امکان پذیر است. این قابلیت این امکان را به ایرانیان می‌دهد که باوجود تحریم‌های آمریکا نیاز خود را رفع کنند.

بلاکچین مبحث بسیار گسترده‌ای است و در این مقاله نمی‌توان توضیحات تکمیلی آن را آورد.

پرداخت‌های بانکی

یکی از قدیمی‌ترین و مرسوم‌ترین راه‌های انتقال پول به خارج از کشور پرداخت‌های بانکی است. در این روش باید اطلاعات کامل از گیرنده و همچنین شماره حساب فرد یا مجموعه مقصد را داشت. باتوجه به نوع نیاز می‌توان ارزهایی چون دلار، یورو و یا ارز کشور مقصد را انتقال داد.

از این روش برای انتقال پول به خانواده ساکن خارج کشور، پرداخت شهریه دانشگاه و کالج یا هرگونه پرداخت هزینه‌ای که مقصدی مشخص و شماره حساب دارد، استفاده کرد.

 

 

پرداخت پی پال

پی پال جزو اولین شرکت‌هایی است که بستر انتقال پول به روش اینترنتی را ایجاد کرد. تفاوت پی پال با حساب‌های بانکی عدم وجود محدودیت مکانی است. با پی پال به هر شخصی در هر جای دنیا می‌توان پول واریز کرد. البته برای این کار طرف مقابل هم باید حساب پی پال داشته باشد.

ایجاد حساب پی پال برای هرکسی امکان پذیر است و یکی از روش‌ها راحت برای جابه جایی پول و انتقال آن به خارج از کشور است.

برای داشتن حساب کاربری پی پال لازم است اطلاعات احراز هویت خود را وارد کنید. همچنین اگر حساب بانکی معتبر در خارج از کشور نداشته باشید، سقف انتقال پول محدود خواهد بود.

انتقال پول به خارج از کشور از هر روشی که انجام شود، نیاز به پرداخت کارمزد دارد. از ویژگی‌های منفی پی پال بالا بودن کارمزد و هزینه انتقال پول است.

انتقال پول با وسترن یونیون یا مانی گرام

انتقال پول به خارج از کشور از طریق کمپانی‌های وسترن یونیون یا مانی گرام از قدیمی‌ترین و البته گران‌ترین روش‌ها است. این روش نیاز به حساب کاربری ندارد و و سرعت انتقال پول در آن بالا است. انتقال پول به خارج از کشور با این روش محدودیت ندارد و می‌توان چند تراکنش را در روز انجام داد.

کارمزد انتقال پول به خارج از کشور از این روش نسبت به پی پال بیشتر است. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که با این روش خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام