تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

مقایسه برخی از کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی

مهاجرت یکی از راه‌های پیشرفت در زندگی و ارتقای آن است. بسیاری از افراد برای پیشرفت تحصیلی، شغلی و همچنین افزایش کیفیت زندگی مهاجرت می‌کنند. انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت از مهم‌ترین بخش‌های تصمیم به مهاجرت است. مقایسه کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی، سطح درآمد، سیستم آموزشی، اقتصاد و … کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را در انتخاب کشور مقصد داشته باشید.

در ادامه به بررسی بهترین کشورهای مهاجرت و مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌پردازیم.

 

 

چرا باید به کانادا مهاجرت کرد؟

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد.

کانادا کشوری توسعه یافته و رو به رشد است که موقعیت‌های شغلی بسیاری داشته و کشور مناسبی برای پیشرفت شغلی و افزایش سطح درآمد است. این کشور تنوع شغلی بالایی دارد و با هر مهارت و تخصصی می‌توان مشغول به کار شده و از مزایای خوبی بهره‌مند شد. شرایط کاری و حقوق و مزایا در کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است.

کانادا قوانین پیچیده‌ای برای مهاجران ندارد و کیفیت بالای زندگی در کانادا برای مهاجران باعث شده انتخاب بسیاری از متقاضیان باشد.

زمانی که متقاضی تابعیت و پاسپورت کشور کانادا را دریافت کند، می‌تواند به بسیاری از کشورها بدون نیاز به روادید سفر کرده و سرمایه گذاری کند.

آموزش و بهداشت از اصلی‌ترین نیازهای هر کسی است. خدمات آموزشی و بهداشتی که کشور کانادا در اختیار مهاجران و همچنین خانواده‌های آن‌ها قرار می‌دهد، از کیفیت بالایی برخوردار است. همین موضوع باعث افزایش رفاه و کیفیت زندگی متقاضی می‌شود. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبری در کانادا وجود دارد و زبان دانشگاه‌های آن انگلیسی است؛ همین موضوع باعث شده یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی باشد.

در اکثر شهرهای کانادا هیچ محدودیتی برای زندگی و کار مهاجران وجود ندارد و آن‌ها با هر فرهنگ و مذهبی که باشند، می‌توانند در این کشور زندگی کرده و از خدمات رفاهی آن بهره‌مند شوند.

رفاه و کیفیت بالای زندگی در کانادا باعث شده، جرم و جنایت در این کشور بسیار کم باشد. کانادا جزو شادترین کشورهای جهان است که مردمان آن از زندگی خود رضایت کافی دارند.

مهاجرت به سوئیس چه مزایایی دارد؟

سوئیس کشوری با طبیعت زیبا و سرزمین شکلات‌های خوشمزه است. سوئیس توانسته بالاترین رتبه ثبات اقتصادی را در بین کشورها کسب کند. سطح درآمد و هزینه در این کشور کاملا متناسب است و هیچ تناقضی بین آن وجود ندارد. همین ویژگی باعث شده سطح رفاه و درآمد افراد در این کشور افزایش یابد.

کار و زندگی در سوئیس تعادل دارد و این کشور از نظر کیفیت، در رتبه دوم کشورهای جهان قرار دارد. سوئیس خدمات درمانی و آموزشی ویژه‌ای برای شهروندان خود دارد. هزینه‌های درمانی و ارائه خدمات پزشکی در سوئیس رایگان است.

جذب مهاجر از سمت کشور سوئیس کمی دشوار است و مهاجرت به آن نیاز به مدارکی قوی دارد. در سال‌های اخیر مهاجرت ایرانیان به این کشور نسبت به گذشته سخت‎‌تر شده است. اما اگر متقاضی شانس مهاجرت به این کشور را داشته باشد، زندگی و سطح شغلی او پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت.

مهاجرت به آلمان، مزایا و معایب آن

آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته حوزه شینگین است. در سال‌های اخیر بسیاری از متقاضیان مهاجرت آلمان را به عنوان کشور مقصد انتخاب کرده‌اند. آلمان از نظر اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد و فساد اقتصادی در این کشور بسیار کم است. نرخ بیکاری در این کشور کمتر از 10 درصد است و زندگی در آلمان از کیفیت بالایی برخوردار است.

شرایط کار در آلمان بسیار خوب است، امنیت شغلی و حقوق بالا از مزیت‌های مهاجرت کاری به این کشور است. دولت آلمان برای جذب نیروی ماهر و متخصص شرایط مساعدی را برای مهاجران فراهم کرده است.

خدمات درمانی و بهداشتی آلمان کیفیت بالایی دارد. بخش زیادی از هزینه‌های درمانی توسط بیمه پرداخت می‌شود. از آنجایی که آلمان کشوری پیشرفته است، درمان بیماری‌ها در این کشور نیز از نوین‌ترین روش‌ها انجام می‌شود.

شرایط مناسب تحصیل و وجود دانشگاه‌های برتر دنیا باعث شده مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت باشد.

از معایب مهاجرت و زندگی در آلمان می‌توان به هزینه بالای مسکن در شهرهای بزرگ آن اشاره کرد. آلمان مهد تکنولوژی‌های نو و به روز است اما قیمت وسایل تکنولوژی در این کشور، نسبت به سایر کشورها بیشتر است.

 

 

کیفیت زندگی در استرالیا چگونه است؟

استرالیا ششمین کشور برتر برای مهاجرت است. کیفیت زندگی در این کشور بالا بوده و خدمات بهداشتی در این کشور رایگان است. هزینه پایین زندگی و کم بودن جرم و جنایت از مزیت‌های زندگی در استرالیا است. شرایط کاری در استرالیا نسبت به سایر کشورها کمی سخت‌تر است. اما برای افراد متخصص با هر مهارتی همیشه شغل مناسب وجود دارد.

اگر متقاضی مهاجرت به استرالیا سطح زبان انگلیسی خوبی داشته باشد، پیدا کردن شغل دلخواه و تحصیل در دانشگاه راحت‌تر خواهد بود.

سیستم آموزشی استرالیا از کیفیت بالایی برخوردار است و مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بسیار کم بوده و امکان پرداخت قسطی نیز برای دانشجویان وجود دارد.

شرایط مهاجرت و زندگی در آمریکا

آمریکا مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت است. مهاجرت تحصیلی به آمریکا از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. تنوع دانشگاه و رشته تحصیلی در آمریکا زیاد است و در هر رشته و دانشگاهی که بخواهید می‌توانید تحصیل کنید. آمریکا به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند که همین موضوع باعث کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجو می‌شود. همچنین برخی از دانشگاه‌های آمریکا امکان پرداخت قسطی شهریه را دارند که از مزیت‌های تحصیل در آمریکا است.

وجود مشاغل متفاوت و امکان پیشرفت شغلی و افزایش حقوق از مزایای کار در آمریکاست که نسبت به سایر کشورها راحت‌تر و سریع‌تر رخ می‌دهد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام