تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

آخرین اطلاعات از نرخ مهاجرت و بیشترین مقصد مهاجرت ایرانیان

در سال های اخیر مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش یافته است. افزایش نرخ ارز و تورم از دلایلی است که شرایط زندگی در ایران را سخت کرده و بسیاری از افراد به فکر مهاجرت هستند. مهاجرت دلایل مختلفی دارد که باتوجه به هریک از آن‌ها روشی برای آن وجود دارد. افراد با توجه به شرایط فردی و هدف از مهاجرت مسیر و مقصد خود را انتخاب می‌کنند.

باتوجه به آمارهایی که وجود دارد، هر سال به طور متوسط 50 هزار نفر ایرانی مهاجرت می‌کنند. در دو سال اخیر میل به مهاجرت بسیار زیادتر شده و افراد از هر روشی که برایشان ممکن باشد این تصمیم را عملی می‌کنند.

کدام کشورها بیشتر آمار مهاجرت ایرانیان را دارند؟

برخی از کشورها هستند که برای مهاجرت در بین ایرانیان محبوب‌اند. در ادامه کشورهایی که بیشترین آمار مهاجرت ایرانیان را دارند، بررسی می‌کنیم.

مهاجرت ایرانیان به قاره آمریکا

کشور ایالت متحده آمریکا یکی از محبوب‌ترین کشورهای قاره آمریکا در بین متقاضیان مهاجرت است. به طور میانگین 1.5 میلیون ایرانی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. کانادا نیز از کشورهای مهاجرپذیر در قاره آمریکا است که توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. این کشور گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان است. بیش از 400 هزار نفر ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند.

سایر کشورهای قاره آمریکا مانند: برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا تعداد مهاجر ایرانی کمتری دارند و تعداد آن‌ها به 10 هزار نفر هم نمی‌رسد.

اگر آمار کلی مهاجران ایرانی ساکن در قاره آمریکا را بررسی کنیم، حدود 47 درصد از کل مهاجران ایرانی در این قاره زندگی می‌کنند.

مهاجرت ایرانیان به قاره اروپا

اروپا نیز مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت ایرانی‌ها است. کشورهای اروپایی با پیشرفت در تکنولوژی و همچنین رشد اقتصادی توانسته‌اند خود را به قاره‌ای محبوب برای مهاجرت تبدیل کنند. حدود 1.2 میلیون ایرانی در کشورهای قاره اروپا اقامت داشته و زندگی می‌کنند.

انگلستان بیشترین تعداد مهاجر ایرانی را دارد و حدود 400 هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. آلمان و سوئد نیز از جمله کشورهایی هستند که در بین ایرانیان محبوب‌اند. تعداد ایرانیانی که اقامت این کشورها را دارند به ترتیب 300 هزار و 100 هزار نفر است.

مهاجرت ایرانیان به سایر کشورهای آسیایی و اقیانوسیه

به طور کلی 10 درصد از مهاجران ایرانی در کشورهای آسیایی (به جز کشورهای عربی) و کشورهای منطقه اقیانوسیه زندگی می‌کنند. ترکیه و سپس استرالیا از محبوب‌ترین کشورهای مهاجرت برای ایرانیان در این منطقه است. 130 هزار ایرانی در ترکیه و 120 هزار ایرانی در استرالیا ساکن هستند. کشورهای مالزی، گرجستان، هند، نیوزلند و آذربایجان نیز کشورهای مهاجر پذیر است.

 

 

مهاجرت ایرانیان به کشورهای عربی

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه امارات از محبوب‌ترین کشورهای عربی برای مهاجرت هستند. امارات کشوری رو به رشد با اقتصاد قوی است که توانسته رابطه خوبی با کشورهای توسعه یافته برقرار کرده و کشور خود را توسعه دهد. حدود 360 هزار ایرانی در امارات اقامت داشته و در این کشور زندگی می‌کنند. عراق، کویت و قطر از دیگر کشورهای عربی هستند که در مجموعه 150 هزار ایرانی در این کشورها زندگی می‌کنند.

10 کشور محبوب مهاجرت برای ایرانیان

به طور کلی 10 کشور محبوب مهاجرت برای ایرانیان عبارتند از:

  1. ایالات متحده آمریکا
  2. کانادا
  3. انگلیس
  4. امارات
  5. آلمان
  6. ترکیه
  7. استرالیا
  8. سوئد
  9. عراق
  10. فرانسه

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام