تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

مهاجرت به ایران چگونه است؟

ایران کشور پهناوری در جنوب غربی آسیا و از مهم‌ترین کشورهای خاورمیانه است. ایران از شمال با کشورهای ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از جنوب با کشورهای حاشیه خلیج فارس و از شرق با پاکستان و افغانستان همسایه بوده و مرزهای مشترک آبی و خاکی دارد.

کشور ایران دارای بزرگترین ذخایر سوخت است و مهم‌ترین معادن سنگ، روی و آهن در این کشور قرار دارند.

ایران از نظر طبیعت بکر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و چهار فصل بودن آن برای توریست‌ها بسیار جذاب است، چرا که انواع آب و هوا و طبیعت‌هایی چون: کویر، جنگل و دریا در ایران وجود دارد.

 

 

شرایط اخذ ویزا ایران چیست؟

متقاضی برای اخذ ویزا باید از ایران دعوتنامه دریافت کند. میزبان می‌تواند از طریق وزارت امور خارجه برای دریافت روادید اقدام کند و یا از طریق آژانس‌های مسافرتی درخواست ویزا دهد. اگر از نظر زمانی این دو روش را مقایسه کنیم، صدور روادید از طریق آژانس‌های مسافرتی نسبت به وزارت خارجه سریع‌تر است.

آژانس‌های مسافرتی در ابتدا دعوتنامه‌ای برای متقاضی اخذ ویزا صادر می‌کنند و سپس با تایید وزارت خارجه ویزا توریستی یا ویزا تجاری برای شخص صادر می‌شود.

ویزا ایران به صورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر می‌شود. ویزا کوتاه مدت ویزا 1 ماهه است که متقاضی به مدت 30 روز می‌تواند در ایران اقامت داشته باشد. در صورتی که شخص تصمیم داشته باشد مدت بیشتری را در ایران بماند باید ویزا خود را تمدید کند.

ویزا بلند مدت ایران به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله است. این ویزا به ویزا مولتی نیز معروف است و افرادی که برای کار به ایران سفر می‌کنند، می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

برای داشتن روادید 3 ماهه متقاضی باید سه ویزا 1 ماه داشته باشد. روادید 6 ماهه ایران نیاز به دو ویزا 3 ماهه دارد و برای اخذ ویزا یکساله ایران باید دو ویزا 6 ماهه را دریافت کرد.

 

 

مدارک مورد نیاز ویزا ایران

همانطور که در بالاتر گفته شد ویزا ایران دو نوع توریستی و مولتی دارد. متقاضی باتوجه به هدف از مهاجرت به ایران اقدام به دریافت یکی از این ویزاها می‌نماید. روادید توریستی یک ویزا کوتاه مدت است و شخص برای سفر به ایران می‌تواند آن را دریافت نماید. اما ویزا مولتی نوعی ویزا بلند مدت بوده که معمولا افرادی که برای کار به ایران مهاجرت کرده و در رفت و آمد هستند، آن را دریافت می‌نمایند.

مدارک دریافت ویزا مولتی ایران

  • دعوتنامه شرکت ایرانی همراه با دلیل از دعوت و مهر و امضا مدیرعامل شرکت مربوطه
  • ارائه روزنامه رسمی ایران همراه با آخرین تغییرات شرکت ایرانی
  • پاسپورت با اعتبار بیشتر از 6 ماه
  • شناسنامه فرد دعوت کننده

این مدارک علاوه بر مدارک عمومی برای دریافت ویزا مولتی ایران لازم است که به سفارت خانه ایران ارائه شود.

مدارک دریافت ویزا توریستی ایران

  • مشخصات فردی میزبان
  • آدرس و شماره تماس محل کار، آدرس منزل و شماره تماس میزبان
  • کپی شناسنامه میزبان
  • کپی کارت ملی میزبان
  • پاسپورت متقاضی سفر به ایران
  • آدرس محل اقامت متقاضی

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام