تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

حداقل مدارک مورد نیاز مهاجرت چیست؟

 

مهاجرت روش‌های مختلفی دارد که افراد باتوجه به شرایط زندگی، فردی و همچنین هدفی که از مهاجرت دارند آن را انتخاب می‌کنند. ار اهداف اصلی مهاجرت پیشرفت در کار، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر، رفاه در زندگی، سرمایه گذاری، کسب تجربه جدید، شرایط خانوادگی و بیماری، رهایی از جنگ، پیش آمدهای طبیعی و … است.

هر یک از این روش‌ها نیاز به شرایط و مدارکی دارد تا بتوان به کشور مقصد مهاجرت کرد. اگر بخواهیم دقیق بررسی کنیم، هر کشوری برای جذب مهاجر به هر روشی، قوانین و شرایط مخصوص به خودش را دارد. اما حداقل مدارک مورد نیاز در بیشتر کشورها یکسان بوده و با داشتن اطلاعات کافی در مورد آن‌ها می‌تواد با دید روشن‌تری مدارک را جمع آوری و اقدام به مهاجرت کرد.

مدرک زبان، مدرک شناسایی، تمکن مالی، سوابق کار و تحصیل از مدارکی هستند که برای مهاجرت به بیشتر کشورها لازم است. در ادامه به بررسی حداقل مدارک مورد نیاز می‌پردازیم.

مدارک شناسایی

مدارک شناسایی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت است. در تمام روش‌های مهاجرت شما باید مدارک شناسایی معتبر خود را به سفارت کشور مقصد ارائه دهید و بدون ارائه آن‌ها ادامه مسیر مهاجرت امکان پذیر نیست.

شناسنامه و پاسپورت ترجمه شده توسط دارالترجمه معتبر باید به سفارت کشور مقصد ارائه شود. همچنین ارائه عکس پرسونلی که حداکثر شش ماه از عکسبرداری آن می‌گذرد لازم و ضروری است.

مدرک معتبر زبان

داشتن مدرک معتبر زبان از جمله مدارکی است که برای مهاجرت به اکثر کشورها ضروری است. مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی از لازمه‌های اصلی است و تقریبا باید برای تمام کشورها ارائه شود.

آزمون‌های زبان انگلیسی مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها در کشورها و دانشگاه‌هایی معتبر است. معتبرترین مدارک زبان عبارتند از: مدرک زبان CLB، مدرک زبان iTEP، مدرک تافل، مدرک PTE، مدرک GRE و مدرک آیلس.

هر یک از این آزمون‌های زبان انگلیسی برای یک روش و مقصد از مهاجرت مناسب هستند. مدرک آیلس در بیشتر کشورها، دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی معتبر بوده و آزمون آن بیشترین متقاضی را دارد.

اگر متقاضی مهاجرت بتواند نمره آیلتس 6 آکادمیک یا PTE 53 کسب نماید به راحتی می‌تواند ویزا تحصیلی و یا کاری را دریافت کند. باید توجه کنید که این نمره میانگینی از نمره قبولی از سمت سفارت مقصد است. برای اینکه اطلاعات کافی و دقیق‌تری نسبت به نمره قبولی آیلس یا سایر آزمون‌های زبان داشته باشید باید روش مهاجرت و مقصد خود را تعیین کرده و باتوجه به آن تحقیق کنید.

 

 

مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی و همچنین مهاجرت کاری لازم و ضروری است. هیچ دانشگاهی در هیچ کشوری نیست که نیاز به ارائه مدارک تحصیلی نداشته باشد. برای پیدا کردن شغل و همچنین دریافت آفر شغلی مدارک تحصیلی ترجمه شده ضروری است. ترجمه تمامی مدارک تحصیلی و ترجمه ریز نمرات، از جمله مدارک تحصیلی ضروری هستند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

مهاجرت روش‌های مختلفی دارد و مدارک ارائه شده باتوجه به روش مهاجرت و کشور مقصد متفاوت است. برخی از این مدارک مورد نیاز در تمام راه‌های مهاجرتی و مقاصد مهاجرت لازم است. در ادامه مدارک مورد نیاز و عمومی برای اخذ ویزا را آورده‌ایم.

  • ارائه اصل پاسپورت که حداقل شش ماه اعتبار دارد، به همراه پاسپورت‌های قدیمی
  • یک قطعه عکس جدید 4* 3 با زمینه سفید
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • در صورت داشتن همسر ارائه سند ازدواج
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گردش حساب بانکی چهار ماه اخیر به همراه مهر و امضا بانک
  • گواهی تمکن مالی
  • در صورت وجود وجود و اموال ارائه اسناد و مدارک آن‌ها
  • ارائه مدارک شغلی مانند: گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، بیمه تأمین اجتماعی در صورت شاغل بودن
  • ارائه شماره ثبت شرکت، فیش حقوقی، ریز پرینت بانکی، نامه تمکن مالی، لیست پرداخت مالیات، لیست پرداخت بیمه، مدارک ثبت شرکت و شماره پروانه کسب در صورت داشتن کسب و کار و شرکت
  • مدارک بازنشستگی در صورت بازنشسته بودن متقاضی

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام