تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

10دلیل اصلی مهاجرت

اولین قدم برای هر نوع مهاجرتی، وجود دلیل و چرایی آن برای فرد است. دلایل مهاجرت برای هرکسی متفاوت است و باتوجه به آن بهترین روش مهاجرت و همچنین مقاصد آن تعیین می‌شود.

در ادامه 10 دلیل اصلی مهاجرت را بررسی می‌کنیم و نگاه دقیق‌تری به این موضوع خواهیم داشت.

رهایی از جنگ

جنگ از غم‌انگیزترین و سخت‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کشوری رخ دهد. جان ارزشمندترین دارایی هر فرد است که برای محافظت از آن هرکاری می‌کند؛ در شرایط جنگ جان و مال افراد در خطر است و افراد برای رهایی از این خطر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. افراد برای رهایی از جنگ هر آنچه در وطن دارند را رها کرده و به کشور دیگری مهاجرت می‎‌کنند تا از درگیری و خطرات ناشی از جنگ در امان باشند.

رهایی از فقر

فقر ناشی از بیکاری و شرایط بد اقتصادی است. زمانی که اقتصاد کشوری رو به افول باشد افراد مجبور به ترک وطن و مهاجرت می‌شوند. شرایط کاری و دستمزد در هر کشوری متفاوت است و برای داشتن زندگی به دور از فقر و بیکاری گاهی چاره‌ای جز مهاجرت نیست.

تغییرات آب و هوایی

گاهی تغییرات محیط زیست و آب و هوایی باعث بروز اتفاقات ناگواری چون: سیل، سونامی، طوفان، زلزله و …. می‌شود. در پی این اتفاقات افراد زیادی خانه و زندگی خود را از دست می‌دهند. گاهی کشورها بعد از بروز این اتفاقات زمان زیادی لازم دارند تا کشور را احیا و آسیب وارد شده را جبران کنند. در این شرایط افراد برای نجات جان خود و  ادامه زندگی مهاجرت می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر به زندگی عادی خود برگردند و از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

ارتقای نوع زندگی

سطح رفاه هر کشوری باتوجه به مدیریت و اقتصاد آن متفاوت است. با رشد تکنولوژی و وجود فضای مجازی تغییر زندگی خیلی سریع‌تر از قبل شده و افراد برای داشتن زندگی و شرایط بهتر، تصمیمات مهم و بزرگی می‌گیرند. مهاجرت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از راه‌های ارتقای شرایط زندگی و پیشرفت در بخش‌های مختلف آن است.

شرایط ویژه فردی

هر کشوری فرهنگ و قوانین مخصوص به خودش را دارد که افراد ساکن در آنجا ملزم به رعایت قوانین هستند. برخی افراد جزو اقلیت‌های دینی و جنسی هستند. رعایت برخی از قوانین برای این افراد سخت است و یا به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند، حق و حقوقشان رعایت نمی‌شود. این افراد برای داشتن زندگی بهتر و راحت‌تر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و به به کشورهایی که با شرایط آن‌ها سازگارتر است می‌روند تا زندگی نرمال و به دور از دغدغه‌ای داشته باشند.

تحصیل

مهاجرت برای تحصیل یکی از پرطرفدارترین دلایل مهاجرت است. خیلی از جوانان برای اینکه در رشته‌ای که می‌خواهند ولی در کشورشان تدریس نمی‌شود و یا تحصیل در دانشگاه‌های برتر اقدام به مهاجرت می‌کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های آسان مهاجرت است که بعد چند سال تحصیل در کشور مقصد باتوجه به قوانین آن کشور می‌توان اقامت گرفت.

شغل/ماموریت شغلی

نیروی کار یکی از مهم‌ترین عوامل اقتصادی هر کشوری است. باتوجه به اینکه نیرو انسانی برخی کشورها رو به پیری است، برای ادامه و پیشرفت از نیروهای انسانی مجرب استقبال می‌کنند تا در کشورشان کار کنند. برخی از موقعیت‌های شغلی این امکان را دارند که به واسطه آن مهاجرت کرده و در شرکت‌های معتبر استخدام شد. مهاجرت شغلی این امکان را به شما می‌دهد که اقامت کشور مقصد را با توجه به قوانین آن بگیرید.

ماموریت شغلی نیز یکی دیگر از دلایل مهاجرت است. برخی افراد باتوجه به شغلی که دارند مجبور به مهاجرت می‌شوند. عده‌ای از آن‌ها بعد از پایان ماموریت تصمیم می‌گیرند به کشور خود برگردند و تعدادی هم در کشور مقصد مقیم می‌شوند.

شرایط خانوادگی

گاهی شرایط خانوادگی دلیل مهاجرت است؛ مثلا زمان که یکی از اعضای خانواده مهاجرت می‌کند و دیگر اعضا می‌بینند، فرد اقامت موفقی داشته و زندگی نرمال و خوبی دارد تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

گاهی هم یکی از اعضای اصلی خانواده مثل پدر یا مادر به دلالیل مختلفی چون ماموریت، شغل، درمان و … تصمیم به مهاجرت می‌گیرد که در این شرایط دیگر اعضای خانواده نیز با او همراه می‌شوند و مهاجرت می‌کنند.

تغییر سبک زندگی

افرادی که به دنبال ماجراجویی و تغییر سبک زندگی هستند مهاجرت را جزو گزینه‌های خود دارند. آن‌ها به کشورهایی مهاجرت می‌کنند که از نظر رفاه زندگی و موقعیت شغلی پیشرفت کنند و زندگی بهتری داشته باشند. از آنجایی که هر کشور فرهنگ مخصوص به خودش را دارد، افرادی که مهاجرت می‌کنند ملزم به تغییر سبک زندگی می‌شوند و این تغییر موجب پیشرفت آن‌ها و افزایش رضایتشان از زندگی خواهد شد.

شرایط سیاسی

گرایش‌های مختلف سیاسی وجود دارد که گاهی علت مهاجرت است. این افراد برای رسیدن به حق سیاسی خود و برخوداری از آزادی سیاسی مهاجرت می‌کنند.

به چه دلیلی باید مهاجرت کرد؟

هر کس باتوجه به شرایط فردی و سبک زندگی علت مشخصی برای مهاجرت خود و یا خانواده دارد. شناخت علت مهاجرت، مسیر و مقصد مهاجرت را آسان‌تر می‌کند؛ با دانستن اینکه چرا می‌خواهیم مهاجرت کنیم راحت‌تر تصمیم می‌گیریم، اقدام می‌کنیم و در این راه قدم می‌گذاریم.

مهاجرت موفق نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. باید راه‌های مهاجرت و مقصدهایی که باتوجه به دلیل مهاجرت پیش رو داریم را بررسی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام