تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

بهترین کشورهای همسایه برای مهاجرت کدام‌اند؟

مهاجرت به هر کشوری سختی‌های مخصوص به خودش را دارد، یکی از سختی‌های مهاجرت دوری از خانواده و دوستان است. کسانی که با این موضوع سخت کنار می‌آیند، ترجیح می‌دهند به کشورهای همسایه و نزدیک مهاجرت کنند تا رفت و آمد برایشان راحت باشد.

در ادامه کشورهای همسایه‌ای که مهاجرت به آن‌ها پرطرفدار است را بررسی می‌کنیم. شما باتوجه به هدف از مهاجرت و روشی که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، کشور همسایه مناسب را برای مهاجرت پیدا خواهید کرد.

ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که مهاجرهای زیادی را می‌پذیرد. ترکیه یک کشور توریستی است و سالانه میلیون‌ها مسافر به این کشور سفر می‌کنند. زبان رسمی ترکیه استانبولی است، پس یکی از لازمه‌های مهاجرت به این کشور یادگیری زبان ترکی استانبولی است. اگر بخواهیم ترکیه را از نظر هزینه بررسی کنیم، هزینه‌های روزمره و جاری در این کشور نسبت به ایران بیشتر است اما به طبع درآمد آن‌ها هم متفاوت است.

استانبول، آنکارا، ازمیر، آلانیا، بدروم و آنتالیا بهترین شهرهای ترکیه از نظر اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و امکانات بوده و برای مهاجرت مناسب است.

سیستم بانکداری ترکیه بین المللی است و شما می‌توانید با اقامت در این کشور حساب بین المللی داشته باشید.

سرمایه گذاری و کار در ترکیه

یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری است. بسیاری از افراد با هدف سرمایه گذاری و خرید ملک به این کشور مهاجرت می‌کنند. مشاغلی مانند: هتلداری، فعالیت‌های توریستی، مهمانداری و تدریس زبان از شغل‌های پرطرفدار مهاجرین به ترکیه است.

تحصیل در ترکیه

از دیگر روش‌های مهاجرت به ترکیه، دریافت ویزا تحصیلی است. این کشور جزو کشورهای برتر برای تحصیل است و دانشگاه‌های  مطرحی دارد. دانشگاه‌های ترکیه دولتی و خصوصی است که با توجه به شرایط فرد انتخاب ‌می‌شود. زبان بیشتر دانشگاه‌های ترکیه استانبولی است و برای تحصیل در دانشگاه باید مدرک ترکی استانبولی داشت.

امارات

امارات یک کشور عربی است و در همسایگی ایران قرار دارد. ایرانی‌های زیادی به این کشور سفر می‌کنند و یک کشور توریستی محسوب می‌شود. واحد پولی امارات درهم است و زبان رسمی مردم این کشور عربی است. برخی از آن‌ها نیز به زبان های انگلیسی، فارسی، هندی و گاهی اردو هم سخن می‌گویند.

امارات از نظر اقتصادی بسیار قوی بوده و برنامه منظمی برای رشد کشور دارد. این کشور تا به امروز نیز بسیار موفق بوده و توانسته رشد بسیاری در زمنیه شهری و جذب توریست داشته باشد.

اقتصاد قوی امارات به دلیل رشد در حوزه گردشگری و توریست و همچنین صادرات نفت است. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به صفر بوده و جزو ثروتمندترین کشورها است.

هزینه‌های زندگی در امارات و شهر معروفی چون دبی بسیار بالاست اما نکته مهم این است که سطح درآمد مردم با هزینه‌ها همخوانی دارد.

شرایط دریافت ویزا امارات

برای دریافت ویزا امارات باید مدارک کافی که تخصص و مهارت‌های شما را نشان می‌دهد، ارائه شود. برای تحصیل در امارات نیز می‌توانید درخواست ویزای تحصیلی دهید که این ویزا از بازه 12 ماه به بالا صادر می‌شود.

روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان است که دارای ساحل مشترک با دریای خزر است. روسیه جزو کشورهای پر جمعیت جهان بوده و زبان رسمی آن‌ها روسی است.

روسیه صنعت توریست خوبی دارد و درآمد خوبی از این صنعت کسب می‌کند. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ روسیه مانند: سنت پترزبورگ و مسکو نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است. این دو شهر از پیشرفته‌ترین شهرهای روسیه است و تحصیل در دانشگاه‌های آن در بین افراد محبوب است. برخی خدمات مانند: باشگاه های ورزشی، کافه ها و موزه ها در مسکو و سنت پترزبورگ شامل تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان است.

تحصیل در روسیه

دانشگاه‌های روسیه جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند و مدرک معتبری دارند. اگر از نخبگان و دانشجویان با نمرات بالا باشید، می‌توانید توسط دانشگاه‌های روسیه بورسیه شوید و بصورت رایگان تحصیل کنید.

کار در روسیه

روسیه برای مهاجرت کاری جزو بهترین کشورهای همسایه است. با دریافت ویزا کاری روسیه می‌توانید در این کشور اقامت کنید و از تمام حقوقی شهروندی روسیه بهرمند شوید. دریافت ویزا کاری روسیه برای متقاضیان چندان دشوار نیست زیرا با دعوت نامه‌ی رسمی کار از طرف کارفرما نیز ویزا صادر می‌شود.

ارمنستان

ارمنستان در همسایگی ایران قرار دارد و برخی ایرانیان برای مهاجرت این کشور را انتخاب می‌کنند. ایرانیان بدون ویزا به مدت 90 روز می‌توانند در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند، اما اگر بخواهند در این کشور ساکن شوند باید کارت اقامت موقت دریافت کنند. بعد از دریافت کارت اقامت موقت به مدت سه سال نباید از ارمنستان خارج شوید تا بتوانید اقدام به دریافت اقامت دائم نمایید.

برای دریافت کارت اقامت موقت باید: در ارمنستان تحصیل کنید، اجازه کار داشته باشید، خانواده درجه یک اقامت موقت ارمنستان را داشته باشند و یا در این کشور کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید.

 

گرجستان

گرجستان از بهترین کشورهای نزدیک به ایران برای مهاجرت است. زبان اصلی گرجستان، گرجی و قفقازی است. همچنین در برخی مناطق مردم به زبان ارمنی و آذری صحبت می‌کنند. هزینه زندگی در گرجستان نسبت به ایران کم‌تر است و به همین دلیل در بین ایرانیان محبوب است. شهرهای باتومی و تفلیس دو شهر معروف گرجستان هستند که می‌توانید جزو گزینه‌های مهاجرت قرار دهید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام