تهران، فیاضی، خیابان بیدار

07:00-16:00

جستجو کردن

مهاجرت تحصیلی چگونه است و چه شرایطی دارد؟

مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت است. این نوع مهاجرت مانند هر نوع مهاجرت دیگری شرایط مخصوص به خودش را دارد و پیش از هر اقدامی باید تمام شرایط را سنجید تا بهترین انتخاب را داشت.

تقاضا برای مهاجرت تحصیلی بسیار زیاد شده است؛ جوانان زیادی برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و پیشرفت در زندگیشان  تصمیم می‌گیرند که مهاجرت کنند. کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز برای سیاست‌های اقتصادی، افزایش نیرو کار و همچنین جذب افراد متخصص دانشجویان مستعد را می‌پذیرند.

مزیت‌های مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی مانند هر روش دیگری از مهاجرت مزایایی دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان بهترین انتخاب را داشت. مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های آسان برای دریافت اقامت از کشور مقصد و داشتن رفاه و زندگی باکیفیت در کشورهای پیشرفته است.

دیگر مزیت‌های مهاجرت تحصیلی عبارتند از:

  • تحصیل در بهترین مراکز آموزشی
  • دریافت مدرک تحصیلی معتبر
  • شغل بهتر با امکانات و مزایای عالی
  • دریافت اقامت موقت و دائم

 

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی در دوران مدرسه، دانشگاه و برای ادامه تحصیل امکان پذیر است. هر یک از مهاجرت‌های تحصیلی نیاز به شرایطی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید فرزندتان در خارج از کشور به مدرسه بروند و ادامه تحصیل دهند، باید در نظر داشته باشید برای مهاجرت تحصیلی در مقاطع دبیرستان و دبستان از 5 الی 6 سالگی تا قبل از 18 سالگی برای این کار فرصت دارند. همچنین اگر شهروند کشور مقصد نباشید هزینه‌های تحصیل رایگان نیست و باید شهریه پرداخت شود.

برای اینکه والدین همراه با فرزندانشان مهاجرت کنند لازم است که ویزا آن کشور را داشته باشند. در صورتی که فقط فرزند قصد مهاجرت داشته باشد والدین می‌توانند او را در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند.

شرط لازم برای مهاجرت تحصیلی داشتن تمکن مالی است؛ این دارایی باید به اندازه‌ای باشد که هزینه یک سال تحصیل و زندگی دانشجو را تامین کند که این هزینه‌ها باتوجه به کشور مقصد و دانشگاه متفاوت است.

برای ادامه تحصیل در دانشگاه و مهاجرت تحصیلی ارائه مدرک دیپلم، ریز نمرات دیپلم، مدرک دانشگاهی و ریز نمرات دانشگاه ضروری است. تمام مدارک باید به صورت ترجمه شده ارائه شود که زبان آن به زبان کشور مقصد و قوانین دانشگاه بستگی دارد.

پذیرفته شدن شما از سمت دانشگاه بستگی به رشته تحصیلی، دانشگاه و همچنین نمرات شما دارد. حداقل معدل برای پذیرفته شدن در بیشتر دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی 14 تا 15 است که در مقطع ارشد و دکترا به 15 تا 16 می‌رسد.

ارائه مدرک زبان از ملزومات مهاجرت تحصیلی است، مدرک زبان شما باید مطابق با زبان تدریس دانشگاه باشد. دروس بیشتر دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است و افرادی که از چنین دانشگاهی پذیرش می‌گیرند باید مدرک آیلس و یا تافل داشته باشند. نمره مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه‌ها مهم است و حداقل نمره قبولی باید 6.5 و یا 6 باشد. دانشگاه‌های محدودی هم هستند که نمره 5 آیلس را قبول می‌کنند.

یکی دیگر از شروط لازم برای مهاجرت تحصیلی سن و محدودیت آن است. سن ورود به دانشگاه حداقل 18 سال بوده و حداکثر مهلت اخذ پذیرش تحصیلی، معمولا بین سن 35 نهایت تا 40 سال است. حداکثر سن ثبت نام برای دوره کارشناسی 23 سال و آخرین فرصت برای کارشناسی ارشد معمولا 27 تا 30 سال بوده و همچنین حداکثر سن شروع مقطع دکتری معمولا حداکثر 35 تا 37 سال است.

گپ تحصیلی بین دوره‌های تحصیلی امکان مهاجرت تحصیلی را از شما می‌گیرد مگر اینکه این گپ قابل توجیه باشد. سابقه کار، خدمت سربازی، بیماری، گذراندن دوره زبان، فوت اقوام درجه یک، ازدواج، طلاق و …. مواردی است که می‌تواند فاصله بین مقاطع تحصیلی را توجیه کند.

 

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

اگر شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی را داشته باشید باید مدارک لازم را ترجمه کرده و به دانشگاه ارائه دهید. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی نسبت به دانشگاه و کشور مقصد متفاوت است اما تعدادی از این مدارک در بین تمام دانشگاه‌ها مشترک بوده و ارائه آن الزامی است. بعد از ارائه مدارک برای دریافت پذیرش از دانشگاه لازم است که برای دریافت ویزا اقدام کرده و مدارک مربوط به آن را نیز ارائه داد. تمام مدارک برای ارائه باید ترجمه شده و مهر دارالترجمه داشته باشد.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش

  • مدارک شناسایی و هویتی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدرک تحصیلی به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده با زبان رسمی و سیستم نمره‌دهی کشور مقصد
  • مدرک زبان کشور مقصد
  • پاسپورت دارای اعتبار به مدت زمان کافی
  • عکس پرسنلی که مربوط به 6 ماه اخیر بوده و کاملا مطابق با استانداردهای عکس پاسپورت و پرسنلی باشد
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر
  • پرداخت هزینه ثبت نام Application Fee موسسه آموزشی مد نظر و ارائه فیش واریزی آن
  • مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی باشد
  • تنظیم و ارائه یک انگیزه نامه (SOP) و استادی پلن معتبر
  • توصیه‌نامه که بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری لازم است
  • رزومه تحصیلی، کاری یا کارآموزی
  • مدارک سوابق کاری و بیمه
  • ارائه مقالات، مجلات و کتب چاپی در راستای سابقه‌ی تحصیلی
  • ارائه فرم کاستودین و گاردین که مخصوص متقاضیان زیر 18 سال است
  • گواهی و مدارک فنی حرفه‌ای در صورت گذراندن دوره‌های فنی حرفه‌ای

 

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی یکی از راه‌های مهاجرت تحصیلی است که به دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های برتر تعقل می‌گیرد. بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد و از طرف دانشگاه، دولت و یا موسسه‌ای خاص به متقاضیان مهاجرت تحصیلی ارائه می‌شود.

معیارهای انتخاب دانشجو برای بورسیه عبارتند از: سوابق تحصیلی، مهارت زبان، قبولی در آزمون‌های بین المللی، افتخارات ورزشی، هنری، فرهنگی و علمی.

بورسیه یا بصورت کمک هزینه تحصیل و یا بورسیه کامل است. در بورسیه کامل یا فاند تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو از سمت دانشگاه و یا دولت تامین می‌شود.

بورسیه کامل به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از نظر علمی سطح بالا و سوابق تحقیقی و پژوهشی ویژه‌ای دارند. دانشجویانی که اقدام به دریافت فاند می‌کنند باید حداقل دو مقاله isi، نمره زبان بالا و پرپوزالی متناسب با رشته تحصیلی خود داشته باشند.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخار پــایــا

رضایت و اعتماد مشتریان

به‌منظور ایجاد امنیت خاطر و آسودگی سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان به‌لحاظ کیفیت ساخت‌وساز، برنامه مدیریت کیفیت گروه را بر اساس بالاترین استاندارد‌های مدیریت کیفیت پروژه تدوین نموده و در تمام